2020.05.22. 15:57
Már nyolcvan százalékban kész a Békéscsaba-Kondoros szakasz
Május végére eléri a nyolcvan százalék feletti készültséget az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és Kondoros közötti szakaszának kivitelezése – jelentették be a beruházás pénteki munkabejárásán. A békéscsabai végpontnál épülő turbókörfogalmat a gyorsforgalmi ágak lezárása mellett várhatóan már júniusban használhatják a közlekedők.
Fotó: LP6DMK2
Az M44-es gyorsforgalmi út egy újabb olyan szakasza épül, amely mérföldkő lesz a megye, Békéscsaba és a város agglomerációja számára egyaránt – fogalmazott Herczeg Tamás a bejárást megelőző sajtótájékoztatón. Békéscsaba és környékének országgyűlési képviselője kiemelte, a megyeszékhely és Kondoros közötti szakaszt az előzetes tervek szerint jövő január 31-én avatják fel, de a fejlesztés ennél is jobb ütemben halad.
Szól arról, hogy az eredeti tervezéshez képest megépül egy öntözőcsatorna híd is. Hozzátette, Dankó Bélával közösen kérelmezték, hogy legyen egy olyan lehajtó is az M44-esről, amely az északra fekvő településeket kötné be a gyorsforgalmi útba.
A tavaly októberben átadott Kondoros-Tiszakürt szakasz kapcsán kiemelte, a beruházásnak köszönhetően csökkent a balesetek száma, a régi 44-es mellett fekvő településeken csökkent az átmenő forgalom és a légszennyezés, kisebb lett a zajterhelés. Kitért arra is, hogy a befektetők, akikkel tárgyalnak, tisztában vannak az M44-es jelentőségével, tudják, hogy a térség vonzóbb lesz az ipartelepítés számára.
Tovább haladnak az M44-es úton
Dankó Béla országgyűlési képviselő elsőként ugyancsak arra hívta fel a figyelmet, hogy a régi 44-es mellett fekvő településeken, így Kondoroson, Szarvason, Békésszentandráson érezhetően javult az életminőség az M44-es Kondoros-Tiszakürt közötti szakaszának átadásával.
– A lakosság és a közlekedők biztonsága egyaránt erősödött – nyomatékosította, majd hozzátette, kizárólag kedvező visszajelzésekkel találkozott a fejlesztés kapcsán. Szólt az ugyancsak épülő Tiszakürt-Lakitelek szakasz és a Kondoros-Békéscsaba rész jelentőségéről. Utóbbi kapcsán kifejtette, az egész megye számára fontos, hogy Békéscsaba, a megyeszékhely fejlődjön, hiszen ha a város gazdasága jól működik, az az egész megyét felfelé húzza.
Dr. Kovács József, a Gyulai központú választókerület országgyűlési képviselője elmondta, Gyula és Budapest között az útfejlesztéseknek köszönhetőn már egyetlen településen sem kell keresztül hajtaniuk az autósoknak. A menetidő a Tiszakürt-Kondoros szakasznak köszönhetőn körülbelül egy órával csökkent a főváros felé. Herczeg Tamáshoz és Dankó Bélához hasonlóan külön kitért arra, mennyire fontosnak tartja, hogy a koronavírus-helyzet alatt is folytak az M44-es munkálatai. A Békéscsaba-Kondoros közötti rész első 1,5 kilométerre egyébként már tavaly elkészült.
Akár már idén autózhatnak rajta
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, gőzerővel zajlik a Békéscsaba-Kondoros 17,6 kilométeres szakasz kivitelezése. A szakember kiemelte, az előző hónapban 77 százalékos volt, május végére 80 százalék feletti lesz a készültség. Kilenc híd, illetve egy öntözőcsatorna híd is épül a szakaszon. Hangsúlyozta, a tervezett jövő január 31-i befejezésnek nincs akadálya, sőt, titkon bíznak abban, hogy akár már év végén birtokba vehetik a közlekedők az új szakaszt.
A főpálya pályaszerkezete a kötőrétegig néhány rövidebb szakasz kivételével elkészült, megkezdődött a kopóréteg terítése, padkakészítés, rézsűk humuszolása, füvesítése, szalagkorlát és fényvédő hálók elhelyezése. A 44-es főút Békéscsaba elkerülő és az M44 gyorsforgalmi út körforgalmú csomópontját, a turbó körforgalmat várhatóan már jövő hónapban átadják a közlekedőknek a gyorsforgalmi ágak lezárásával, de a 44-es és 47-es utak közlekedése már ott történhet.