fejlesztés

2021.03.31. 08:39

Megújul a vasúti szakasz Békéscsaba és Lőkösháza között

Kiválasztották a kivitelezőt a Békéscsaba–Lőkösháza vasúti pálya megújítására, a beruházás csaknem 127 milliárd forintból valósul meg. A vonalszakaszt a román oldalon is modernizálják, így Budapest és Bukarest között jelentősen csökkenhet a menetidő.

P. G.

A Strabag Rail Kft. nyerte meg a Békéscsaba–Lőkösháza vasúti vonalszakasz kivitelezése kiírt közbeszerzést – számol be a Világgazdaság az ajánlatok elbírálásáról készült összegzés alapján. A cég BL 2020 Konzorcium néven pályázott a V-Híd Építő Zrt.-vel közösen. A feladatot nettó 126,8 milliárd forintért végzik el a társaságok.

A NIF honlapján a fejlesztésről azt írják, hogy a Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonalszakasz a transzeurópai közlekedési hálózat része, a Budapest–Cegléd–Szolnok–Lőkösháza–országhatár vasútvonal egyik fontos és egyben utolsó, még át nem épült egyvágányú vasúti pályaszakasza.

A 120-as vonalon az engedélyezett sebesség 100 kilométer per óra, tengelyterhelése 210 kilonewton. Ezek a műszaki paraméterek nem felelnek meg a korridorvonalakkal szemben támasztott elvárásoknak. Az állomások (Szabadkígyós, Kétegyháza, Lőkösháza) korszerűtlenek, a vonalszakasz szűk keresztmetszetei miatt. A tervezett fejlesztés során megújulna a felépítmény, az alépítményt pedig úgy erősítik meg, hogy a 160 kilométer per órás emelt sebességű és 225 kilonewtonos tengelyterhelésű közlekedés lehetővé váljon. Ezenfelül új magas peronokat is kialakítanak az állomások átépítésével.

Fotó: MTVA / MTI / Róka László

Az állomások hálózatával együtt összesen 75 kilométernyi vágányt érint a beruházás. Ebből a már meglévő korszerűsítése 30 kilométer hosszú, a második vágány építése szintén 30 kilométer hosszú. A Magyar Építők szaklap korábban kiemelte: a 120-as vonal jelentős forgalmat bonyolít le, egyaránt használják belföldi, nemzetközi és tehervonatok is.

A Világgazdaság felidézte, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a februári bukaresti látogatásakor beszélt arról, hogy 2024-re Magyarország végig kétvágányúsítja a Budapest–Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonalat, amely román oldalon Kürtöstől folytatódik. „A román fél is végrehajtja a modernizációt – mondta –, így Budapest és Bukarest között mind a személy-, mind a teherforgalomban a vasúti közlekedési idő jelentős mértékben le fog csökkenni.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában