Koronavírus Békésben

2021.03.10. 06:55

A Békés megyei hivatalokban is él az otthoni munka

A legtöbb települési önkormányzatnál a munkatársak többsége otthonról, home office-ban dolgozik Békés megyében is a koronavírus miatti helyzet és korlátozások miatt. A személyes ügyfélfogadás vagy szünetel, vagy pedig csak korlátozottan működik.

Csete Ilona–Papp Gábor

20210309 Békés Folyik a munka a Polgármesteri hivatalban a képen Kálmán Tibor polgármester fotó Bencsik Ádám Békés Megyei Hírlap

Fotó: BENCSIK ADAM

A gyulai polgármesteri hivatal munkatársai közül mindenki – akinek a munkájához nem feltétlenül szükséges a személyes jelenlét, és a munkavégzés nem igényel olyan eszközöket, amelyek csak a hivatalban érhetők el – otthonról, home office-ban dolgozik – tájékoztatta hírportálunkat dr. Görgényi Ernő. Gyula polgármestere elmondta, arra törekednek, hogy egy irodában lehetőleg csak egy-egy munkatársuk tartózkodjon.

A gyulai önkormányzat a hivatalos Facebook-oldalán ugyanakkor arról is beszámolt, hogy a személyes ügyfélfogadás szünetel.

Az ügyek elsődlegesen elektronikus és telefonos úton intézhetők. Személyes ügyfélfogadás kizárólag rendkívül indokolt esetben, az ügyintézővel előzetesen egyeztetett időpontban, települési támogatások és gyámhatósági ügyek intézése, valamint házassági bejelentkezés, házasságkötés, apai elismerő nyilatkozat tétele, haláleset anyakönyvezése, hazai anyakönyvezés esetén lehetséges ügyfélfogadási időben.

Ügyfélfogadási időn kívül, személyesen intézhető az életveszélyt jelentő, különösen nagy vagyoni kárt okozó események bejelentése.

Békésen is hasonló a helyzet:

– A polgármesteri hivatal állományának több mint fele otthonról dolgozik. Nálunk is egy irodában lehetőség szerint csak egy ember tartózkodhat

– nyilatkozta hírportálunknak Kálmán Tibor polgármester.

Kálmán Tibor, Békés polgármestere kedden az irodájában dolgozott /Fotó: Bencsik Ádám/

– A munkatársakkal folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, otthonaikból végzik feladataikat. Van olyan informatikai program, ami csak a hivatalban érhető el. Ha emiatt be kell jönniük szakembereinknek, akkor igyekszünk úgy intézni, hogy a lehető legrövidebb időt tartózkodjanak bent.

Orosházán a keddi naptól irányított ügyfélfogadás zajlik a polgármesteri hivatalban. Ennek ideje alatt felfüggesztik a helyszíni szemléket. Kérelmek személyes leadására a portaszolgálatnál elhelyezett gyűjtőládában van lehetőség. Ügyintézőkkel előzetesen kell telefonon időpontot egyeztetni.

Magyarbánhegyes jegyzője, dr. Zelenyánszki Miklós arról tájékoztatta a lakosokat, hogy a polgármesteri hivatal minden nap 12 óráig van nyitva, személyes ügyintézés kedden és csütörtökön 8 és 10 óra között lehetséges. Ezen túl a postaládát vehetik igénybe, vagy az elektronikus ügyintézést:

– Mindössze két hétről van szó, ezután a megszokott módon állunk az ügyfelek rendelkezésére – fogalmazott a jegyző.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, az ALFÖLDVÍZ Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban és valamennyi műszaki irodában a személyes ügyfélkiszolgálás, valamint a személyes műszaki ügyintézés átmenetileg szünetel. A cég kérte, hogy a tömeges megbetegedést okozó járvány megelőzése érdekében a személyes megjelenés helyett telefonon, írásban vagy az ALFÖLDVÍZ Zrt. honlapján elérhető ügyintézési lehetőségek valamelyikén vegyék fel a társasággal a kapcsolatot.

Elektronikus ügyintézést kérnek

A kormányablakok nyitvatar­tását nem befolyásolták a hétfőn életbe lépett szigorítások, azonban a kormányhivatalok arra kérik az ügyfeleket, hogy csak a legszükségesebb, halaszthatatlan ügyekkel keressék fel a kormányablakokat, és lehetőség szerint válasszák az elektronikus ügyintézési lehetőségeket. Az ügyfélszolgálatok az eddig megszokott előzetes időpontfoglalást követően fogadják az ügyfeleket.

A társadalmi kontaktusok számának csökkentése érdekében a kormány meghosszabbította a lejáró okmányok érvényességét. Az ügyfélszolgálatokon kizárólag szájat és orrot takaró maszkban szabad tartózkodni, a kockázatok minimalizálása érdekében az ügyféltérben várakozni nem lehet, kötelező a 1,5–2 méteres távolság megtartása, valamint a helyiségekbe kézfertőtlenítő, a pultokra pedig plexi fal került az ügyfelek és az ügyintézők egészségének hatékonyabb védelme érdekében. Továbbá az elkészült okmányokat a hivatalok postai úton kézbesítik, személyes átvételre csak kivételes esetekben van lehetőség.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában