Békés megye

2021.01.04. 06:55

Többet telefonálunk és internetezünk otthon

A koronavírus-járvány második hullámában ismét sokan dolgoznak home office-ban, azaz otthonról. Ez az „életforma” azonban számos plusz költséggel járhat, ami elsősorban a munkaidőben történő víz-, gáz-, telefon-, internet- és áramfogyasztás miatti rezsinövekedésében mutatkozik meg.

N. Sz.-P. G.

A Nemzeti Közművek tájékoztatása szerint a pandémia első hullámakor észrevehető volt a lakosság körében a villamosenergia-fogyasztás emelkedése, hiszen sokan dolgoztak home office-ban és a gyerekek is távoktatásban tanultak.

Tavasszal 5-6 százalékos növekedést tapasztalt az áramszolgáltató, a felhasználás főként napközben, 8 és 17 óra között nőtt a korábbi időszakhoz képest.

Nyáron nem volt a szokásostól eltérő növekedés a villamosenergia-fogyasztásban, és a járvány őszi hullámában sem érte el az emelkedés a tavaszi szintet.

A Nemzeti Közművek Áramhálózati Kft. szolgáltatási területén jelenleg mintegy egy százalékos emelkedés mutatkozik,

ami azzal magyarázható, hogy kevesebben dolgoznak otthonról és a gyerekek nagy része iskolába jár, így nagyjából visszatért az átlagoshoz a háztartások villamosenergia-felhasználása.

A home office átalakíthatja a fogyasztási szokásokat is /Fotó: Shutterstock illusztráció/

A Telekomnál elmondták, a vállalat vezetékes és mobil hálózata a koronavírus-járvány első hulláma alatt jól bírta a távmunka és a távoktatás következtében extrém módon megnövekedett forgalmat, ügyfeleiket stabil hálózattal és szolgáltatásokkal segítették át azon időszakon.

Az első hullám csúcsidőszakában a vezetékes hangforgalom 75 százalékos, a mobil hangforgalom 45 százalékos, a vezetékesés és mobil adatforgalom pedig nagyjából 30 százalékos növekedést mutatott. A megnövekedett terhelés időszakában nagy figyelmet szenteltek a gyors hibaelhárításra, ahol pedig szükséges és arra lehetőség volt, kapacitásbővítéssel is éltek, és a mostani második hullámra ugyanígy készültek.

Elmondták:

2020 harmadik negyedévében az előző esztendő azonos időszakához képest az egy előfizetőre jutó havi átlagos mobil adatforgalom 40 százalékkal nőtt, elsősorban a lakossági ügyfelek körében tapasztalt erős kereslet következtében, és ugyanezen az időtávon a mobil hangforgalom is 10 százalékkal emelkedett.

A vezetékes telefonra előfizető ügyfelek számának enyhe, 1,8 százalékos csökkenése mellett a vezetékes hangforgalom 5 százalékkal lett nagyobb. A vezetékes internetet igénybe vevő ügyfelek száma 7,4 százalékkal 1,299 millióra nőtt. Hozzátették, mindez azonban a vállalatnak nem jelentett arányos árbevétel-növekedést, hiszen sok ügyfelük korlátlan csomagban van.

Az Alföldvíz Zrt. működési területén nem tapasztaltak érdemi változást a vízfogyasztásban a járványhelyzet miatt. A pandémia kezdete óta nagyjából azonos a fogyasztás a korábbiakkal.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában