Vasútfejlesztés

2019.08.21. 13:02

Tram train: csökken a menetidő Szeged és Békéscsaba között

Időarányosan halad a Hódmezővásárhely és Szeged közti tram-train építése – írta a Magyar Nemzet szerdán. A két végállomás közti menetidő 42, a két belváros közötti 32 perc lesz. A megmaradó Szeged-Békéscsaba szakaszon a személyvonatok menetideje a tervek szerint 7 perccel csökken.

beol.hu

Algyõ, 2019. május 14. A Szeged és Hódmezõvásárhely között épülõ tram-train villamosvasút-vonalon átépített algyõi vasúti megállóhely 2019. május 13-án. A kiépülõ villamosvonal és a meglévõ vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezõvásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek. MTI/Máthé Zoltán

Fotó: Máthé Zoltán

A cikkben jelezték, hogy települések között százas tempóval száguldó vonatokként, a városi utcákon „suttogó” villamosokként viselkednek majd a szerelvények.

Az üzemeltető nemzeti vasúttársaság, a MÁV-Start most egy különleges, kétéltű járművet szerez be, amely közúton és sínen is képes haladni. Feladata a felsővezeték karbantartása lesz.

A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés /Fotó: MTI/

A vonalon nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot, a 17,6 milliárd forintért szállítandó járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Egy szerelvényre kétszázan férnek fel, akik közül kilencvenketten tudnak leülni.

A villamos-vasút legnagyobb utazósebessége óránként száz kilométer települések között. Ilyenkor dízelmotor hajtja a járművet, amely városon belül ezzel szemben felsővezetékből kapja az áramot.

A szerelvények beszerzése és a járműtelep létesítése mellett zajlik a vasúti pálya építése és felújítása. A két város közötti vasútvonalat az 1970-es években renoválták, és óránként nyolcvan kilométeres sebességre tervezték, azonban most olyan pályát alakítanak ki, amely lehetővé teszi a tram-train járatok százas tempóját. Egyes szakaszokon két vágány épül, hogy a szerelvények megállás nélkül tudják egymás útját keresztezni.

A városi szakaszokon a síneket mindenhol gumiágyba helyezik, a zajhatás és a kerékkopás elkerülése érdekében pedig kerékkenő berendezést alkalmaznak. Ezáltal sokkal halkabban haladnak majd a szerelvények.

A tervek szerint 2021 őszén kezdődő üzemben a villamos-vasút járatai csúcsidőszakban húszpercenként, késő este óránként fogják egymást követni. Reggel 6.20 és 7.10 között Hódmezővásárhelyről Szeged felé két többletjárat beiktatásával tízperces várakozás lesz, amire az utasforgalom nagysága miatt van szükség.

A két végállomás közti menetidő 42, a két belváros közötti 32 perc lesz. A megmaradó Szeged-Békéscsaba szakaszon a személyvonatok menetideje a tervek szerint 7 perccel csökken – olvasható a Magyar Nemzetben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában