fejlesztés

2019.01.02. 17:23

A kerékpárút a munkába járást, az útfejlesztés az autópálya elérését segíti

Lázár János országgyűlési képviselő a pitvarosi körforgalomnál találkozott újságírókkal az új év első munkanapján. Számos, a 2019-es év fejlesztéseit érintő kormánydöntésről beszámolt. Olyan jó hírekről, amelyek például érintik a térség Csongrád és Békés megyei településeit is.

Csete Ilona

– Amióta a ménesbirtoknál állami tulajdonosi joggyakorlóként dolgozok, érzékelem, csupán 17 kilométer választja el Mezőhegyest az autópályától. Nem mindegy, a ménesbirtoknál megtermelt áru hogyan, milyen minőségű utakon értékesíthető. Nem mindegy az sem, hogyan jut el a munkavállaló (Nagyérről, Ambrózfalváról, Pitvarosról) a munkahelyére. Ezért is öröm, hogy a Mezőhegyes-Pitvaros-autópálya útszakasz teljes egészében megújulhat. A polgármesterek kérésére kerékpárút is épülhet először Mezőhegyes és Pitvaros között, majd Pitvaros és Csanádpalota között. A terveztetés folyamatban van, 2020 a kivitelezés éve lesz. Mindez majd 5 milliárd forintos beruházás – sorolta a politikus. Kiemelte, az ilyen projektek segítik, erősítik a Békés és Csongrád megyei települések együttműködését is.

Lázár János beszámolt arról is, hogy szeretné, ha Tótkomlós irányába (Pitvaros-Ambrózfalva-Nagyér) is elvégeznék az útfejlesztést. A Pitvaros-Ambrózfalva között lévő útszakasz az első ütem, 450 milliós beruházásként, második ütem a nagyéri. Majd felújítják a Pitvaros-Csanádalberti utat is.

A szerző felvétele

– Szeretném, ha Tótkomlós irányába is megvalósulhatna a kerkpárutas összeköttetés – tette hozzá az országgyűlési képviselő, aki a 2019-es évet ennek a térségnek az érdemi fejlesztésére is szánja.

– Választókerületemnek az észak-keleti részén, a Békés megyével határos vidéken lévő településeken az átlagnál kisebb a gazdasági növekedés. Az útfejlesztésekkel azonban ez felgyorsítható.

– Békés és Csongrád megye fejlesztési lehetőségeinek az összekapcsolásán dolgozom régóta. Az eredmények már jól láthatók: a Szeged-Debrecen között, a 47. számú főközlekedési út négysávosításáról kormányzati döntés született; a Maroson át hidat építünk; a déli vasút témában is tárgyalásokat folytattam – emelte ki a legjelentősebbeket Lázár János.

Az útfelújítások és kerékpárút-építés kapcsán megkerestük Mitykó Zsolt mezőhegyesi polgármestert, aki elmondta, városuk sajátságos településszerkezete miatt a képviselő-testületek az elmúlt két évtized alatt folyamatosan napirenden tartották a majorokhoz vezető kerékpárutak építését.

– A körülöttünk lévő településekkel való összekapcsolódás is kézenfekvő volt, kifejezetten várva az országos kerékpárút-gerinchálózat kiépülését, amelyre csatlakozhatnánk. Én is többször egyeztettem Pitvaros, Nagyér polgármestereivel, a körülöttünk lévő városvezetőkkel is folytattam egyeztetéseket. Mezőhegyesen azért is indokolt a kerékpárút-hálózat kialakítása, mert a 12 lakott majorunk lakosságának a meglévő közúton nagyobb távolságot kell megtenni. A forgalom növekedése miatt a balesetveszély mértéke csökkenthető lenne, illetve a kerékpáros turizmus újabb, gazdaságilag is hasznos távlatokat nyithat.

– A korábbi településvezetők nem találkozhattak olyan lehetőségek együttállásával, mint amit a jelenlegi kormányzat vidékfejlesztési törekvései megfogalmaznak. A szóban forgó kormánydöntést meg kellett előznie az M43-as autópályának, a Csongrád–Békés megyei települések akaratának, a Mezőhegyesi Nemzeti Ménesbirtok irányába megfogalmazott állami feladatszabásnak – hangsúlyozta Mitykó Zsolt, hozzátéve, az elvárások teljesülése zökkenőmentesen csak akkor mehet végbe, ha a térségi infrastruktúra fejlesztése is megvalósul.

Biztonságosabban tekerhetnének

Az Egészséges Mezőhegyesért Tömegsport Egyesület a polgármester kezdeményezésére jött létre. Verók Milán elnök szerint a bringaút megépülése létfontosságú. Az adott útszakaszt naponta használja munkába járásra a majori lakosság. Pitvarosról is többen kerékpároznak Mezőhegyesre. Több tragikus baleset történt, ami elkerülhető lett volna, ha van külön út. A térség turisztikai életében is gyökeres változást eredményezhet a fejlesztés. A Mezőhegyes–Pitvaros–Csanádpalota főút minősége kifogásolható, a kerékpárosok tervezett útvonalaiban nem is szerepel most az említett útszakasz.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában