2018.01.06. 19:45
A tervezettnél jobban bővült a Gyulahús árbevétele
Az előzetes adatok szerint nyolc százalékkal bővült a Gyulahús Kft. árbevétele tavaly. A termékértékesítés volumenében ugyancsak jelentős előrelépést könyvelhet el az önkormányzati tulajdonú cég, ezen a téren kilencszázalékos a növekedés a 2016-os esztendőhöz képest.
– Előzetesen árbevételünk hatszázalékos növekedését terveztük a tavalyi évre – nyilatkozta lapunknak Daka Zsolt. A Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, 5,6 milliárd forintos nettó árbevétel elérésében gondolkodtak a 2017-es esztendőre, a jelenlegi adatok szerint azonban ezt sikerült túlszárnyalni, és így tavalyi nettó árbevételük meghaladja az 5,7 milliárd forintot. Mindez nyolcszázalékos bővülést jelent.
Daka Zsolt kérdésünkre kiemelte, a kedvező tendencia elsősorban a belföldi értékesítés növekedésének köszönhető. A Gyulahús Kft. árbevételének jelentős része, 4,8 milliárd forint származik a hazai piacokról, amelyeken összességében kilencszázalékos bővülést értek el 2016-hoz képest.
– Az ország egész területén jelen vagyunk termékeinkkel – fogalmazott kérdésünkre a szakember. – Cégünk két kiemelkedő terméke, a gyulai kolbász és a májas egyaránt rendkívül keresett, de érdemes megemlíteni, hogy az új termékek is remekül teljesítettek.
Mint megtudtuk, a gyulai szalámi és a tavaly Magyar Termék Nagydíjjal elismert gyulai extra erős kolbász is hamar elnyerte a vásárlók tetszését, de a cég további ínyencségei is jól fogynak. A Gyulahús egyébként a hazánkat lefedő nagy áruházláncokban és a kisebb boltokban egyaránt képviselteti magát, így lényegében lefedi a piaci szegmens egészét.
A külföldi értékesítés területén sincs ok a szégyenkezésre. Exportból származó árbevételük elérte a 900 millió forintot, ami kétszázalékos növekedést jelent a két évvel korábbi adatokkal összehasonlítva. Mindez az angol font tartós gyengélkedésének fényében különösen értékes, hiszen a cég jelentős mennyiségű terméket szállít a szigetországba. Ezenfelül Csehország és Szlovákia egyaránt jelentős partnerüknek számít, illetve egyre biztatóbban alakul a németországi kiszállítás is, de például Svédországba is kerülnek árucikkeikből. Külföldi partnereik körében elsősorban a kolbászok és a szalámik keresettek.
Daka Zsolt külön szólt arról, hogy az árbevétel mellett az értékesítés volumenében is előreléptek. Termékeikből kilenc százalékkal több fogyott tavaly, mint egy évvel korábban.
A 2017-es esztendő krónikájához tartozik, hogy jó néhány beruházást és korszerűsítést is megvalósítottak. A Béke sugárúton található szárazáruüzemük világszínvonalú töltőgéppel gyarapodott, ami tovább erősítette a termék-előállítás megbízhatóságát. Emellett egy szintén rendkívül modern csomagológépet is vásároltak.
– Folyamatosan próbáljuk pótolni a még a Gyulai Húskombinát idejében elmaradt fejlesztéseket – magyarázta a folyamatok hátterét a szakember. A Gyulahús Kft. egyébként stabil, mintegy 310 fős szakembergárdával dolgozik.
Jubilál a gyulai húsipar 2018-ban
Daka Zsolt elmondta, már megfogalmazták idei évre vonatkozó terveiket is.
– További négyszázalékos bővülésben gondolkodunk – ecsetelte. – Elképzeléseink szerint újabb beruházásokat is megvalósítunk gépek és eszközök beszerzésével.
Az ügyvezető igazgató kitért arra, hogy idén ünneplik a Gyulai Húsipar fennállásának százötvenedik évfordulóját, aminek apropóján országos marketingkampányba fognak.
– Célunk, hogy a gyulai brandet és termékeinket tovább népszerűsítsük – tette hozzá.
A Gyulahús Kft. emellett folytatja évről évre egyre karakteresebb termékfejlesztési tevékenységét is.
– Egy-egy innováció mindig hosszú és alapos előkészítő munka után történik meg – hangsúlyozta Daka Zsolt. – Vizsgáljuk a fogyasztói igényeket, valamint az általános trendeket is.
Kérdésünkre elmondta, nem könnyű új terméket bevezetni a piacra, ugyanakkor a vásárlók és a kereskedők egyaránt várják és szívesen fogadják az újdonságokat, ezért is fontos az árukészlet folyamatos bővítése.
Fotó: Imre György