Közélet

2016.05.28. 08:23

Egyre kevesebben hordanak magukkal készpénzt

Online kiszolgálást, alacsony költségeket és átláthatóságot várnak el leginkább a magyarok a bankoktól, nem pedig a bürokratikus nyűgöt, amit a bankfiókok kínálnak ügyintézés címén - derült ki egy felmérésből. A válaszadók véleménye alapján kiemelten fontos lenne, hogy a fiók felkeresése nélkül lehessen számlát nyitni és bankot váltani.

Hírlap-összeállítás

Young woman using credit card

Fotó: Getty Images/iStockphoto

A modern online bankolástól a magyarok leginkább azt várják, hogy az online kiszolgálás alacsony költségekkel és nagy átláthatósággal párosuljon. Az utóbbihoz áttekinthető és érthető kimutatásokra, az összes élő és múltbeli szerződés elérhetőségére van szükség, emellett pénzügyi megtakarítási javaslatokat adó funkciókat is szeretnének a magyarok – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből.

Az online banki szolgáltatások kiterjesztésére nagy igény is lenne, a felmérés szerint a válaszadók közel fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani. A magyar banki ügyfelek alacsony bankváltási hajlandóságára már többször felhívta a figyelmet az MNB is, hiszen ilyen környezetben a bankok kevésbé törekednek a legkedvezőbb árak kialakítására.

— A jelenleg Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet – összegezte az eredményeket Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője.

Ha most kellene bankot választani, a válaszadók 40 százaléka számára valós alternatíva lenne egy olyan új pénzügyi szolgáltató, amely nem rendelkezik bankfiókkal, a teljes ügyfélkiszolgálást online és telefonos csatornán keresztül valósítja meg. A megkérdezettek 47 százaléka pedig csak olyan bankot választana, amelyik legalább egy fiókkal rendelkezik. Egy szűk, 13 százalékos kisebbség igényel még ma is kiterjedt fiókhálózatot.

Digitális banki ügyfélként is jelentős értéket tulajdonítanak a megkérdezettek a bankok pénzügyi tanácsadásának. A válaszadók 28 százaléka „teljes mértékben”, 40 százaléka „inkább fontosnak” tartja ezt a szolgáltatást.

Ha mindenhol elfogadnák a bankkártyás és/vagy mobilfizetés lehetőségét, a válaszadók 42 százaléka számára elfogadható lenne, hogy egyáltalán ne tartson készpénzt magánál. További 49 százalék számára kismértékű készpénztartás elengedhetetlen. Mindössze 9 százalék azok aránya, akik főként vagy kizárólag készpénzzel fizetnének abban az esetben is, ha mindenhol rendelkezésre állna a kártyás/mobilos fizetés lehetősége.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!