BEOL
Békés vármegyei hírportál
Nyitogatjuk a papír tojástartót az élelmiszeráruházban. Nyitogatjuk, és közben nézzük, hogy nincs-e benne törött, mert úgy tűnik többen is jártunk már úgy, hogy sikerült olyan tartót választanunk, amiben a tíz tojásból akadt legalább egy törött vagy sérült. Szinte biztos, hogy nem szándékosságról van szó, de mivel több üzletben is előfordult hasonló, így jó néhányan kicsit óvatosabbá váltunk. Mindenesetre elég muris jelenet volt, ahogy szombat délelőtt egymásnak adtuk a tojásos polc előtti helyet, és nekiálltunk ellenőrizgetni.
Számomra nem egyszer egyébként is nehéz jól vásárolni, mert a gyakran szép csomagolás, a termék erős marketingje, a mögötte lévő ígéret, sokszor több, mint maga a beltartalom. Egész iparág szerveződött erre az elmúlt évtizedekben. A pszichológusoktól a reklámszakembereken át a fotósokon keresztül a grafikusokon át egész csapat dolgozik azon, hogy vásároljunk, költsük a pénzt. Persze ilyenkor mindig kérdés, hogy mi történik akkor, ha a külcsín nem áll párhuzamban azzal, amit kapunk. Elég-e a hit, hogy jót vettünk, vagy belátjuk, hogy egy kicsit felültettek, és sokszor az egyszerűbb, kevésbé fennhéjázó csomagolás rejti a finomabb falatokat.
Éppen olyan heteket élünk, amikor sok az ígéret, és még az átlagosnál is érdemesebb odafigyelni, hogy mit rejt a külsőség, érdemes megnézni, hogy tartóban tényleg jó minőségű termék van-e, mert pénztártól való távozás után reklamációnak jó ideig nem lesz helye.