Közélet

2007.05.23. 19:30

Az elhunyt fogyasztó villanyszámlája

Egy dévaványai asszony hosszú hónapok óta próbálja átíratni villanyóráját elhunyt férje nevéről. Próbálkozásai eddig nem jártak sikerrel, ráadásul állítása szerint áramlopással is megvádolták.

L. J.

Körözsi Imréné nem fukarkodik a kemény jelzőkkel, amikor előadja eredménytelen ügyintézésének történetét. Először 2004 elején telefonon kereste meg az E-On Tiszántúli Áramszolgáltató Zrt. igazgatóságát, kérve, hogy mérőjét írják át fia, Körözsi Zoltán nevére. Elmondása szerint azt a választ kapta, hogy mindezt 18 ezer forint ellenében teheti meg, ezért úgy döntött, nem firtatja a dolgot.

— Tavaly októberben azonban megjelent nálam az áramszolgáltató két embere és közölték, hogy mivel nincs érvényes szerződésem, tulajdonképpen lopom az áramot, amiért akár százezer forintra is megbüntethetnek — ecseteli az idős asszony. — Kaptam tőlük egy nyomtatványt, amin be kellett jelentenem a fogyasztóváltozást. A kérelmet ajánlott levélben feladtam, de az átírás a mai napig nem történt meg. Telefonon és személyesen is érdeklődtem az E.On debreceni irodájában, ahol mindannyiszor azt a választ kaptam, hogy az átírás folyamatban van.

Körözsi Imréné nem érti, miért igényel ilyen hosszú időt ez az egyszerű ügyintézés. (Az üzleti szabályzatban meghatározott határidő 15 nap). Közben pedig azon aggódik, vajon mikor hoz a postás egy újabb levelet, amelyben arra hívják fel figyelmét, hogy érvényes közüzemi szerződés nélkül fogyasztja az áramot.

Olvasónk panaszával kapcsolatosan megkerestük az E.On Zrt.-t, ahol a panasz részletes kivizsgálása után ígértek választ.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!