SÉTA

2007.03.01. 18:48

Egy utazás emlékképei

Tavaly egy különleges élményben lehetett részem. Az év végét volt szerencsém Németországban tölteni, és sok érdekességet megtekinteni. Hosszú utazás után érkeztünk meg Pforzheimba. Az éjszakákat a testvéremnél töltöttük. Nagyon kedvesek és készségesek voltak, vittek minket mindenfelé.

Rácz Renáta 12. C, Hunyadi János Középiskola, Mezőkovácsháza

Az első nap Karlsruheba látogattunk, ami egy gyönyörű város. Először a kastélyt néztük meg, amely tavasszal esküvőknek ad helyet Az egész város e köré az építmény köré épült, amelyet egy kilátóról is megtekinthettünk. Van egy hatalmas rész a városban, ami a diákoké, ez az egyetemi városrész. Itt a diákok „uralkodnak”, a rendőrök is csak engedéllyel léphetik át a kapukat. A városban nem működik az enyém, tiéd…elv, ha valamire szükséged van, csak elveszed.  Ha nem kell már, leteszed. Ha valakinek kell, ő is elveszi és máshol leteszi. Ez nagyon furcsa volt számomra.

A második napon Pforzheimet ismerhettük meg közelebbről. Árusok sokasága állt a központban, hatalmas volt a karácsonyi vásár. Rengeteg ember szaladgált fel-alá, hogy beszerezze az ajándékokat. Harmadnap csak kocsikáztunk és néztük a gyönyörű tájat. A következő pár nap az ünnepek jegyében, rokonok és ismerősök meglátogatásával telt. December 27-én Franciaországba, Strassbourgba utaztunk, ahol megnéztük az Európai Parlamentet és sétáltuk a Rajna partján. Láttuk az ottani Notre Dame-ot is, nagyon szép templom. A város tele van kicsi és szűk utcákkal. Ijesztő. Stuttgartban megnéztük a repülőteret, egy kis városban pedig egy kolostor romjait. Az épületekben óvoda, iskola és több intézmény működik. Végül január 2-án indultunk haza tele feldolgozásra váró élményekkel.

Ez volt az én tavalyi karácsonyom története.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!