Hirdetés

2021.06.21. 09:16

Berobbant az e-kereskedelem: Békés megyében minden harmadik online vásárló 50 év fölötti

Az e-kereskedelem végérvényesen a mindennapjaink része lett, szinte nincs olyan élethelyzet, amiben ne rendeltünk volna a netről: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online ágyában fekve vagy tévénézés közben, 23 százalékuk tömegközlekedés, 3 százalékuk pedig vezetés közben is vásárolt már az internetről.

PR-cikk

Forrás: Brooke Cagle/Unsplash

A Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból az is kiderül, hogy országos szinten a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, több mint felük rendel heti rendszerességgel a netről, de a koronavírus ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webshopperek aránya (39%).

Békés megyében a nők közül valamivel többen rendelnek online, mint a férfiak (53-47%), a 50-60 évesek a legaktívabbak (33%-uk rendeszeres e-vásárló), őket követi a 40-49 éves korosztály (32,5%). Megyei szinten az e-vásárlás területén aktív emberek száma elmarad az országos átlagtól (83%), hiszen csak 67 százalékuk vásárol a világhálón havonta legalább egyszer.

Érdekesség, hogy több olyan terméktípus van, amit kifejezetten a koronavírus alatt kezdtünk el online vásárolni. Ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. Békés megyében az élelmiszer, a drogéria, kozmetikai cikkek, a műszaki termékek és a játékok online vásárlása ugrott meg a legjobban a pandémia hatására. A sportfelszerelési cikkek viszont egyértelműen a járvány vesztesei, ezekről nyilatkozták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

Annyira szerves része lett az online shoppingolás az életünknek, hogy szinte nincs olyan helyzet, ahol nem rendeltünk a netről. Békés megyében a TV-nézés közbeni és az ágyban fekvős shoppingolás vezeti a rangsort, az emberek 34-34 százaléka vásárolt már így, míg munkahelyen munkaidőben az itt élők 33 százaléka intézte már digitális beszerzését.

A magyarok egyébként kifejezetten nyitottak az innovációra – főleg akkor, ha az kényelmes: 10-ből 6-an használták ujjlenyomatukat jóváhagyásra és a lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál. Ugyanakkor fontos, hogy a vásárlási folyamat átlátható legyen, ezt jól mutatja, hogy 10-ből 9 magyar hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de a fizetés előtt végül mégis elállt a tranzakciótól.

Már önmagában az, hogy van lehetőség kártyás fizetésre, bizalmat sugároz: 40 százalékra nőtt azok száma, akik szerint ez az opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát. Ebben nagy valószínűséggel komoly szerepet játszik a chargeback funkció, hiszen ellentétben az utánvétellel vagy átutalással a Mastercard kártyabirtokosok visszakapják pénzüket, ha visszaélés áldozataivá váltak, vagy nem azt a terméket kapták, amit szerettek volna.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában