Beruházás

2025.04.08. 19:50

Az álomból valóság lett: elkészült a teljes M44-es

Bár sokáig csak álomnak tűnt, 2025 tavaszára teljesen elkészült az M44-es teljes, Békéscsaba és Kecskemét közötti szakasza. Az évekig, sőt, inkább évtizedekig parkolópályán, holtpontról holtpontra került beruházás terve, majd gyakorlati megvalósítása 2014-ben kapott lendület, és attól az időponttól gyakorlatilag bő egy évtizedre volt szükség ahhoz, hogy elkészüljön a több mint 120 kilométeres M44-es. Az utolsó szakasz átadása napokon belül megtörténik.

Békés vármegye számára évtizedek óta számít égető kérdésnek az M44-es ügye, hogy 2x2 sávos autópályán, illetve gyorsforgalmi úton lehessen eljutni a fővárosig. A vállalkozói szféra és a közélet szereplői nem ok nélkül tulajdonították több más tényező mellett a rossz közlekedési infrastruktúrának a vármegye demográfiai és gazdasági helyzetét. Miközben más térségeket már régen autópályán lehetett megközelíteni Budapest felől, Békést a 44-es úton, amely mind minőségben, mind biztonságban és gyorsaságban számos kivetnivalót hagyott maga után.

Békéscsaba, M44, M44-es gyorsforgalmi, gyorsforgalmi út
Az M44-es gyorsforgalmi megvalósulásával Békéssabáról durván 2 óra elérhetővé válik a főváros. Fotó: Rosta Tibor

Végre lekerült a kávéscsésze a térképről

A vármegyében élők pedig érthetően türelmetlenül fogadták az M44-es építésére vonatkozó ígéreteket, amelyekkel egy idő után már tele volt a padlás. Egyre többen hitték el az elsősorban szimbolikus történetet, amely szerint a fejlesztésekről határozó üléseken a kávéscsésze a térkép szélére kerül, letakarva Békés vármegyét.
A sok-sok csalódottságot jól mutatja, hogy amikor valóban elkezdődött a gyorsforgalmi építése, hírportálunk közösségi oldalát is elárasztották a hitetlenkedő kommentek, az emberek már nem tudták elhinni, hogy több évtized várakozás után valóban megépül a nagyon várt út.

2018 februárjában már az első aszfaltcsíkokról is készülhettek képek. Fotó: Rosta Tibor/MTI

M44-es alapadatok, átadások

  1. M44, Tiszakürt-Kondoros, 61,2 kilométeres szakasz. Átadták 2019. október 2-án. 
  2. Kondoros-Békéscsaba, 17,6 kilométeres szakasz. Átadták 2020. december 11-én.
  3. Lakitelek–Tiszakürt, 9,9 kilométeres szakasz. Két szakaszban adták át, 2021. szeptember 21-én 3,2 kilométert, majd 2021. december 15-én a maradék 6,7 kilométert helyezték forgalomba.
  4. Szentkirály és Lakitelek 4,6 kilométeres szakasz. Átadták 2024. május 7-én.
  5. Kecskemét, 5-ös főút–Szentkirály, 32,3 kilométeres szakasz. Átadás: 2025 április 15.

M44-es krónika

Figyelemre méltó fejlemények korábban több alkalommal is történtek. 2008-ban például a Nemzeti Közlekedési Hatóság aláírta az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Tiszakürt közötti szakaszára az építési engedélyt. Mintegy fél évtized múlva, 2013-ban arról számoltunk be, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság Útügyi, Vasúti és Hajózási Hivatala 2015. május 31-éig meghosszabbította az M44-es Kondoros-Tiszakürt közötti szakaszára 2008-ban kiadott építési engedélyt. Dankó Béla országgyűlési képviselő, Kondoros akkori polgármestere, aki a kezdetektől az egyik szorgalmazója volt az M44-es megépítésének ekkor úgy fogalmazott, a kézzelfogható munkálatok irányába mutató lépés, hogy a szakhatóság meghosszabbította az M44-es 61 kilométeres szakaszának építési engedélyét. A valódi fordulatot azonban 2014 jelentette.

Orbán Viktor békéscsabai látogatása után pörgött fel az M44-es ügye

Elérkezett 2014 októbere, amikor az önkormányzati választás kampányában Békéscsabára látogatott Orbán Viktor miniszterelnök, aki elmondta, „fővesztés” terhe mellett az M44-es megépítésről állapodott meg Lázár János miniszterrel.

Először rendeltek konkrét összeget az M44-es építéséhez

2015 januárjában újabb előrelépés történt. A nyilvánosságra hozott kormányhatározatban először rendeltek konkrét összegeket az M44-es megépítéséhez. Gajda Róbert, a Békés Vármegyei Kormányhivatalt vezető akkori kormánymegbízott és Dobókői György, a Békés Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének igazgatója arról is beszámolt, hogy a beruházást három szakaszra osztották, amelyek előkészületei különböző fokon álltak ekkor.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. arról adott tájékoztatást, hogy a kormány határozott szándéka a még bekötetlen megyeszékhelyek gyorsforgalmi kapcsolatainak biztosítása, így jelentős erőfeszítéseket tesz egyebek mellett az M44 megépítése érdekében is. 

A Tiszakürt-Kondoros szakasz műszaki előkészítettsége lehetővé teszi a kivitelezés megkezdését, amely uniós támogatási lehetőség hiányában a hazai költségvetésből fedezhető. A források biztosítására irányuló intézkedések folyamatban vannak 

– írták akkor. Így véglegesen eldőlt az is, hogy nem uniós forrásokból, és nem is a korábban felmerült PPP-konstrukcióban, vagyis nem a magántőke és a közszféra együttműködésével valósult meg a beruházás.

Szarvas Péter; Orbán Viktor
Orbán Viktor 2016 áprilisi békéscsabai látogatásán megerősítette: az M44-est „az utolsó petákig” magyar költségvetési pénzből finanszírozzák, nemzetközi forrást nem lehet bevonni hozzá. 
Orbán Viktor mellett Szarvas Péter polgármester.  Fotó: Lehoczky Péter

Érkeztek az újabb kedvező hírek

2016 júliusában újabb biztató hírek láttak napvilágot. A Tiszakürt-Kondoros szakaszra ekkor már zajlott a közbeszerzési eljárás. Gajda Róbert ekkor arról adott tájékoztatást, hogy előreláthatólag szeptember-októberben írják alá a szerződést a kivitelezővel, és ezt követően adják majd át a munkaterületet. A Kondoros-Békéscsaba szakasza kapcsán pedig egy hónapon belül prognosztizálták, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Békés Megyei Kormányhivatal kiadja arra az építési engedélyt.

Jöttek az újabb részletek

2016. novemberében újabb részletek láttak napvilágot. Kiderült, hogy új nyomvonalon épül majd meg a kétszer kétsávos M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakasza, amelynek részeként négy külön szintű csomópontot, 44 alul- és felüljárót, Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki. A beruházás jelentőségéről és részleteiről nagyszabású sajtótájékoztatón számolt be megyénk több vezető közéleti személyisége a Békés Megyei Kormányhivatalban.
– Múlt héten a NIF Zrt. tájékoztatta arról a közvéleményt, így megyénk lakosságát is, hogy az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának kivitelezésére a közbeszerzési eljárás eredményesen lezárult. Így rövidesen elkezdődik a munka, ami történelmi pillanatnak számít Békés megye életében – vezette fel a sajtótájékoztatót Gajda Róbert kormánymegbízott.

A fejlődés lehetőségét biztosítja a gyorsforgalmi út

Vantara Gyula akkori országgyűlési képviselő és Békés megyei fejlesztési biztos arra hívta fel a figyelmet, hogy az M44-es gyorsforgalmi út megvalósulása egy lehetőség.
– A Békéscsaba és Kecskemét közötti szakasz megépülése egy olyan esély, ami a fejlődés lehetőségét biztosítja számunkra – ecsetelte. – A gyorsforgalmi út nem csak Közép-Békés, hanem északabbra fekvő települések és Dél-Békés számára is sokat jelent, hiszen a szakmában elvárt követelmény, hogy 20-30 perc alatt autópálya legyen megközelíthető. Körülbelül két óra alatt elérhetővé válhat a főváros, ami azért is fontos, mert az íratlan szabályok szerint a tőke 120 percnél többet nem hajlandó utazni. Mint kiemelte, Kecskemét körülbelül egy órán belül elérhetővé válik Békéscsabáról, ami fontos a Bács-kiskuni megyeszékhelyen dolgozók számára.
Dankó Béla országgyűlési képviselő hangsúlyozta, a gyorsforgalmi út megépülése nélkül a megye olyan lépéshátrányba került volna, amelyet már nem biztos, hogy be lehetett volna hozni. Hozzátette, néhány éve a kormány egy nehéz, válsággal teli helyzetben kezdett el dolgozni, mára pedig 146 milliárdos hazai forrást tudtak elkülöníteni a Tiszakürt-Kondoros szakaszra.
Dr. Kovács József országgyűlési képviselő kifejtette, a sok ígéret után most jött el az a pillanat, amikor a stratégiailag kiemelt beruházás elkezdődhet. Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere és dr. Görgényi Ernő, Gyula polgármestere egyaránt jelen volt a sajtótájékoztatón.

Eljött a történelmi pillanat

2016. december 21. alighanem fontos és megkerülhetetlen dátumként vonul be Békés vármegye történetébe.
A Kondoroson megtartott ünnepélyes alapkőletétellel ugyanis megkezdődött az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának kivitelezése. Mint elhangzott, a beruházással az ország legnagyobb méretű és legnagyobb költségvetésű gyorsforgalmi útépítése valósul meg kizárólag hazai forrásokból.

Munkagép dolgozik az épülő M44-es gyorsforgalmi út nyomvonalán Csabacsűd közelében 2018. február 22-én. Fotó: Rosta Tibor/MTI

– A kormány egyebek mellett azzal a fontos céllal indította el közlekedés-fejlesztési beruházási csomagját, hogy a gyorsforgalmi hálózatba valamennyi megyei jogú várost bekapcsolja – hangsúlyozta köszöntő beszédében Tasó László. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium akkori közlekedéspolitikai ügyekért felelős államtitkára elmondta, ezzel kiépül az a kapcsolatrendszer, amely eddig nem volt biztosítva a gazdasági fejlődéshez.
Hozzátette, az elkezdődött beruházás részeként Tiszakürt és Kondoros között 62 kilométernyi, kétszer kétsávos út épül közel 146 milliárd forintból.
Vantara Gyula országgyűlési képviselő, Békés megyei fejlesztési biztos beszédében a beruházás elindulásához szükséges összefogás nélkülözhetetlenségére hívta fel a figyelmet.

Az M44-es gyorsforgalmi út beruházáshoz kapcsolódó Körös-híd szerkezete betolás közben Kunszentmárton határában 2018. október 30-án. Fotó: Mészáros János/MTI


Dankó Béla országgyűlési képviselő úgy vélekedett, az, hogy rengeteg térségi polgármester vett részt az alapkőletételen, már önmagában is jelzi, mennyire régen várt beruházásról van szó.

A beruházás előnyeit is vázolták

  • A teljes Kecskemét-Békéscsaba szakasz megépítésével Budapest megközelítése 45 perccel csökken Békéscsabáról.
  • Az M44-es gyorsforgalmi biztosítja a tranzitforgalom jelentős részének levezetését.
  • Több megyei településen is csökken az átmenő forgalom.
  • Mérséklődik a környezetszennyezés, a települések élhetőbbé válnak.
  • Nő a közlekedés biztonsága és gyorsasága.
  • Javul a régi versenyképessége, vonzóbb befektetési környezetté válhat az M44 gyorsforgalmi út környezete.

Ahogy egyébként korábban utaltunk rá, a hír után kaptunk hideget-meleget. Sokan még ekkor sem hitték, hogy a fejlesztésből lehet valami.

Újabb szakasz építése kezdődött el

2018 márciusában azután újabb fontos hír érkezett, amelyben arról számolhattunk be, hogy az időjárási viszonyoktól függően rövid időn belül megkezdődhet az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közötti, 17,6 kilométeres szakaszának 41,39 milliárdos hazai forrásból megvalósuló kivitelezése. Ezt akkor Tóth Andor Nándor, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára jelentette be a szakaszindító ünnepségen, Békéscsabán.

Akik először közlekedtek az M44-esen

2019. szeptember 14-én minden előzetes várakozást felülmúlva több mint ezerháromszázan vettek részt az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros között szakaszán megtartott, a hivatalos átadás előtt rendezett futóversenyen, valamint kerékpáros és görkori túrán. Az egyszeri és megismételhetetlen lehetőség a megyéből és az ország távolabbi részeiről, így Budapestről és a Dunántúlról is tömegeket vonzott. Ekkor egyébként a szakasz forgalomba helyezési eljárása zajlott, de már a finisében tartott a folyamat.

Átadták a Tiszakürt-Kondoros szakaszt

2019. október 2-án ünnepélyes keretek között átadták az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszát a szintén a beruházás részeként megépített kardosi üzemmérnökség közelében. 

Az M44-es gyorsforgalmi út 62 kilométeres szakasza fejlődést jelent az érintett térségeknek, Békéscsabának, Békés megyének –

 hangsúlyozta az ünnepségen dr. Mosóczi László. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium akkori közlekedéspolitikáért felelős államtitkára rámutatott, 2002 óta országunkban nem készült állami forrásból egyszerre ilyen hosszúságú útszakasz. Mint elmondta, a 2010 óta hivatalban álló kormányok a közlekedésfejlesztést a gazdaságfejlesztés szolgálatába kívánták, kívánják állítani. 
– A fejlesztés tehermentesíti a 44-es főutat és különösen a települési átkelési szakaszokat – ecsetelte. – Javítja az életminőséget, csökkenti a környezetterhelést.
Nyomatékosította, a beruházásnak köszönhetően 20 perccel csökken a menetidő Budapest és Békéscsaba között.

Dankó Béla: fontos volt, hogy változtassunk!

Dankó Béla, a szarvasi-békési térség országgyűlési képviselője beszéde bevezetéseként emlékeztetett arra, hogy milyen hátrányokat okozott Békés megye számára, hogy 19. század végéig térségünkben nem épültek szilárd burkolatú utak. Az árut, elsősorban a mezőgazdasági termékeket részben vízi úton, majd a lassan fejlődésnek induló vasúthálózaton keresztül juttatták el a piacokra.
Kifejtette, a rendszerváltozás után elindultak az útfejlesztések, ám a megye kimaradt. Az ebből adódó versenyhátrány eredményeként a megyében a népességfogyás magasabb, a bérszínvonal alacsonyabb az országos átlagnál.
– Ezért is volt fontos, hogy változtassunk – mondta. Felidézte, mennyire lényeges volt, amikor elkezdődtek az M44-es előkészületei a megyében, hiszen egy-egy már ilyen szinten álló projekthez könnyebb támogatáshoz jutni. – Sokan nem hittek a fejlesztésben, még az utóbbi időben is pesszimistán álltak a kérdéshez – fogalmazott. Mint mondta, Orbán Viktor miniszterelnök néhány évvel korábbi békéscsabai látogatása során megígérte a gyorsforgalmi út megépítését, és teljesült is a vállalás.

Herczeg Tamás, a békéscsabai választókerület országgyűlési képviselője kiemelte, a fejlesztés a „mi utunk” elkészültét, egy megvalósult álmot is jelent. Elmondta, az M44-es többi további szakaszán, Békéscsaba, illetve Kecskemét irányában is zajlik a kivitelezés. Hozzátette, az út a remények szerint balesetmentesebb közlekedést és a környezet-szennyezés mérséklését is jelenti.

Dr. Takács Árpád: évtizedes álmunk valósult meg

Dr. Takács Árpád, a Békés Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízottként (Dr. Takács Árpád jelenleg Békés vármegye főispánja) elmondta, évtizedes álmunk valósult meg.
– Az ország éléskamrája véglegesen be tud kapcsolódni az ország vérkeringésébe – hangsúlyozta. – Aki utat épít a fejlődésre, az előrelépésre, a jövőre szavaz.
Mint fogalmazott, megyénk életében az 1990-as évek előtt volt egy „kávéscsésze-korszak”, amikor az andekdoták szerint a kávéscsésze rákerült a térkép azon részére, ahol megyénk található, így nem érkezett forrás a térségünkbe.
– A mostani kormány lesöpörte a kávéscsészét, számos fejlesztés van folyamatban – hangsúlyozta. – Megyénket újabb tartalommal kell megtölteni, újra kell teremteni, mint álmot, lehetőséget, döntést. Nem csak azért, hogy idejöjjenek, hanem, hogy a fiatalok is itt maradjanak. Ehhez szükség van az agráriumra, vidékfejlesztésre, szakképzésre, családtámogatásra és az összefogásra.

Bő egy év múlva már a Kondoros-Békéscsaba közötti szakaszt is használhatták

Bő egy év múlva, 2020. december 11-től, egy pénteki délutántól az autósok már használhatták az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszát – közölte oldalán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A menetidő a tavaly átadott 62 kilométerrel, a Tiszakürt-Kondoros szakasszal együtt akár 25 perccel is csökkent.

Az M44-es békéscsabai végpontjában a turbó körfogalmi csomópont. A gyorsforgalmi ezen szakaszát az eredetileg tervezettnél 1,5 hónappal korábban átadták. Fotó: Rosta Tibor/MTI

További egy év múlva, 2021 decemberében újabb szakasz készült el

Az M44-es építésének újabb fontos láncszemeként elkészült a gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti 10 kilométeres szakasza is. Az érintett szakaszt december közepétől már használhatták az autósok. 

LEZSÁK Sándor; KOVÁCS József; HERCZEG Tamás; DANKÓ Béla; BOLDOG István; MOSÓCZI László; VARGA Antal; JUHÁSZ Zoltán
A gyorsforgalmi Lakitelek-Tiszakürt szakaszának átadása 2021 decemberében. Fotó: Bús Csaba/MTI

A Szentkirály-Lakitelek 4,6 kilométeres szakasz kivitelezése ekkor már folyamatban volt, főként hídépítési munkálatok zajlottak, magát a szakaszt 2024. május 7-én adták át. Ekkora immáron 89 kilométer készült el az M44-esből. A beruházás részeként egy komplex és tágas pihenővel kombinált csomópont is épült, közel 75 méter hosszú, kétnyílású felüljáróval. Az államtitkár hangsúlyozta: a beruházás egy kiváló szakember előtt is tiszteleg, hiszen a pihenőhely névadója a magyar mélyépítés nemzetközileg is elismert, kiváló szakembere, a 2016-ban elhunyt Mosonyi László, akinek emlékét emléktábla is őrzi.

Csomópont az M44-es Szentkirály-Lakitelek szakaszán. Fotó: Bús Csaba/MTI

Új szál: az M44-es elérhet a román határig

2023 októberében az Országgyűlés döntött a Magyarország és Románia között a Békéscsaba-Méhkerék-államhatár (Magyarország) és a Salonta (Nagyszalonta)-államhatár (Románia) közötti gyorsforgalmi úti kapcsolat létesítéséről szóló megállapodás kihirdetéséről.
Békéscsabáról az M44-es 2x2 sávos gyorsforgalmi út vezetne a magyar-román határig, a szakasz tervezési feladatai már megkezdődtek. 
Néhány nappal később már arról számoltunk be, hogy várják a tervezői ajánlatokat, indulhat az országhatárig nyúló M44-es előkészítése. A Békéscsabát elkerülő új gyorsforgalmi úthoz egy hidat is meg kell tervezni a Kettős-Körös folyó felett.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium együttesen írt ki ajánlati felhívást a 31-es főút és az M44-es gyorsforgalmi út mérnöki tervezési szolgáltatásaira. A közbeszerzés az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és a Nagyszalonta közelében fekvő országhatár közötti előkészítését és a 31-es főút Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésére vonatkozó engedélyezési és kiviteli tervek elkészítését, valamint a szükséges engedélyek megszerzésében való közreműködést tartalmazza.
Az M44-es projektjéről közzétett adatok szerint Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre 43 kilométer hosszú, négysávos gyorsforgalmi út. 

Akik elsőként használták a Szentkirály és Kecskemét közötti zárószakaszt

Elsőként vehették birtokba közlekedők az M44-es a Szentkirály–Kecskemét közötti zárószakaszát. Az M44-est a hétvége első napján kerékpárosok és görkorcsolyások „avatták fel". Ott tekert a mezőnyben Dankó Béla országgyűlési képviselő is.
A kerékpáros- és görkorcsolyatúrát a Bihari Természetbarát Egyesület szervezte. A programra több ezren jelentkeztek, de csak 900-an vehettek részt a túrán. Április 15-én pedig hivatalosan is átadják a szakaszt.

Épül a vidéki Magyarország legnagyobb csomópontrendszere

Az M44-esről Kecskemét környékén a le- és felhajtást minden irányban meg kell oldani. Két csomópont épül közel egymáshoz. Az M44-es az 5-ös számú főúttal alkot egy külön szintű csomópontot, és azután az M5-ös autópályával. Emiatt a 74-es, Kecskemét Északnak hívott autópályacsomópont teljesen átépül, ideépül ez az új, úgynevezett teljes lóhere csomópont, amely 2026 végére a remények szerint elkészül. 
Az M44-ről le lehet hajtani az 5-ös útra, és el lehet majd érni Kecskemétet, és ami talán fontosabb a békésieknek, az M5-ös autópályát Budapest irányába. A felhajtás végig biztosított lesz. Visszairányba, egyelőre amíg a nagy csomópont el nem készül, ha valaki Budapest felől jön az M5-ösön, vagy az azt megelőző lajosmizsei vagy az azt követő Kecskemét észak csomóponton tudja elérni az 5-ös utat, és az 5-ös útról pedig az M44 gyorsforgalmit. Ha az M44-ről érkezünk Békéscsaba felől, le tudunk hajtani az 5-ös útra. A  két körforgalmi csomópont már meg is épült, ahogy a le- és felhajtó ágak is az 5-ös útra. Lehajtunk az 5-ös útra, ahonnan fel tudunk hajtani Budapest irányába az M5-ös autópálya felé. Budapest irányából pedig, mivel már most is lezárták a csomópontot, így vagy az ezt megelőző, vagy az ezt követő csomóponton lehet elérni az 5-ös utat, és az 5-ös útról felhajtani Békéscsaba irányába, az M44-re.
A végleges állapot szerint az 5-ös út, M5-ös autópálya és az M44-es, illetve távlatban Dunavecse, a dunaújvárosi már megépült híd irányába tartó gyorsforgalmi út találkozása lesz. Ez a csomópontrendszer gyakorlatilag így a vidéki Magyarország egyik legnagyobb csomópontrendszerévé válik. Ilyen csomópont nem sok van Magyarországon.

További érdekességek az M44-esről

Tiszakürt-Kondoros szakasz

  • 2x2 forgalmi sávos gyorsforgalmi út 61,2 kilométeren
  • Az átereszeken felül 46 műtárgy épült 
  • Ezekből 3 vasúti felüljáró, 1 db élővíz (Berkó Dezső Körös) feletti híd, 5 db belvíz-, illetve öntözőcsatorna feletti hidak.

Kondoros-Békéscsaba szakasz

  • 18 km hosszú 2x2 forgalmi sávos gyorsforgalmi út. 
  • 8 műtárgy és egy egyszerű pihenőhely épült.

Tiszakürt-Lakitelek szakasz

Új tiszaugi Tisza-híd épült. A híd hazánk negyedik négysávos közúti Tisza-hídja, teljes hossza 556 méter, ebből a mederhíd hossza 307 méter, középső támaszköze 152 méter. A Magyar Építők arról írt, hogy az ellipszis kapuzat miatt a híd szerkezete Európában egyedülálló.  A beruházás részeként több különszintű csomópont létesült.  

A tiszaugi Tisza-híd Fotó: Máthé Zoltán/MTI

A projekt részét képezi a 4625. jelű Szolnok − Kiskunfélegyháza összekötő út M44 és 44-es főút közötti 1,5 kilométer hosszú szakaszának megerősítése, párhuzamos kerékpárút kialakításával. A biztonságos közlekedés érdekében a 4625. jelű út és a 44-es főút kereszteződése vasúti közlekedéssel összehangolt jelzőlámpás osztályozós csomóponttá épült át.

Szentkirály-Lakitelek szakasz

Összesen 4,6 kilométer hosszú, több mint 22 méter széles, kétszer két forgalmi sávos, leállósáv nélküli autóút épült két híddal és számos kiegészítő fejlesztéssel.

Kecskemét-Szentkirály

32,2 kilométeres négysávos jön létre új nyomvonalon, összesen 14 műtárggyal.

Tavaly januárban vált fizetőssé az M44-es

Az M44-es út meglévő, Szentkirály – Békéscsaba szakaszának használata motorkerékpárok és személygépkocsik számára január 1-től vált fizetőssé, azzal, hogy Békéscsabától a fővárosba való eljutáshoz hány matricára van szükség, korábbi cikkünkben foglalkoztunk.

Közeleg az átadás időpontja

Az autósok jelen állás szerint áprilisban vehetik birtokba a zárószakaszt, és több forrásból úgy értesültünk, megvan az átadás pontos időpontja is. Eszerint a gyorsforgalmi utat, pont egy hét múlva, április 15-én adják át a közúti forgalomnak.


 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!