Kultúra

2012.12.22. 09:44

Digitális sikertörténetek: itt van a folytatás

Megjelent Dunder Krisztián Digitális sikertörténetek 2. című kötete. Elolvastuk.

BEOL

Pontosan egy évvel ezelőtt vehettem kézbe a Digitális sikertörténetek című interjúkötetet, mely kilenc nagyinterjút tartalmaz olyan személyiségekkel, akik a sajátos magyar gazdasági/társadalmi környezetben sikerre vittek olyan internetes projekteket, mint például a Vatera.hu, a NetPincér.hu vagy éppen az Ingatlan.com.

Természetesen a kötet újszerűsége, lebilincselő stílusa, lényegében letehetetlensége miatt jómagam is írtam a kötetről néhány ajánló sort, benne kifejezve a reményt, hogy lesz folytatás, hiszen a magyar internet akármilyen kicsi, savanyú, mégiscsak több digitális sikertörténet van itt, mint kilenc.

A lapunkat is korábban tanácsaival segítő Dunder Krisztián időközben egyre ismertebb guruvá vált a hazai digitális világban, hiszen a legrangosabb konferenciáktól kezdve a nyári fesztiválokon át különböző szakmai portálokon találkozhatunk a nevével, azonban elfoglaltságai mellett tovább készítette interjúit és év végére ezek újabb kötetté álltak össze: a minap a posta meghozta a Digitális sikertörténetek 2-t,

Ezúttal hat vállalkozás vezetői válaszolnak Dunder Krisztán kérdéseire, s a névsorból jól látható, hogy elsősorban az e-kereskedelem az, ami igazán sikersztorivá vált Magyarországon, hiszen az Extreme Digital (Várkonyi Balázs), a G''Roby (Nagy Sándor) , a Shopline (Márffy György és Starcz Ákos), a Bónusz Brigád (Heller Gábor és Kaprinay Zoltán) és a Szallas.hu (Dorcsinecz József és Varga Zoltán) alapítói, vezetői nyilatkoznak, egy tartalomszolgáltatót találunk csak a sorban, a PORT.hu-t, Veszelovszki Zsolt személyében.

Ez utóbbi lett egyébként e sorok írójának kedvence, nem csak azért, mert napi szinten használja a szolgáltatást és lényegében maga is a tartalombiznisz részese, hanem mert Veszelovszkiban kiemelten megtalálhatók azok a jegyek, amelyek a nagy gurukban, elsősorban Steve Jobsban: az ellenkultúrából táplálkozva alkotta meg művét és a marketingesek négy P-jéből elsősorban a termékben (product) hisz, másodlagos számára az üzleti modell.

De még mielőtt a kandalló előtt, a lelassult téli napokon teázva (na jó, whiskyt vagy jóféle bort kortyolgatva) nekiállnánk az interjúk olvasgatásának, a bevezetőben kapunk egy nagyon érdekes tanulmányt arról, amit mindannyian tudtunk, mégsem szembesültünk vele tényszerűen: a magyar internet körülbelül hat éves lemaradása miatt jóval később alakultak ki hazánkban a webes kereskedelmi szolgáltatások, s érdekes módon nálunk éppen fordított fejlődés indult meg: míg az Egyesült Államokban már a net hajnalán felismerték a "business"-t a szép, új világban, addig nálunk lelkes bölcsészek ingyenes tartalomszolgáltatást és levelezőrendszereket építettek (ugye van, aki emlékszik még az Internettóra, az Egonra és a Freemail első tétova lépéseire?).

A hat interjú hozza az első kötetben már megszokott alaposságot, illetve azt a nagy erényt, hogy nem csak egy zárt kör, az úgynevezett kockák számára tartalmaz érdekes információkat. Sőt, az is bátran belevághat, aki mezei felhasználónak számít, mert továbbra is magyarázatot kapunk olyan kifejezések megfejtésére, mint például: statikus HTML, SEO, Google Analitics stb. De a közgazdaság és a marketing szakma nyelvezetét nem ismerők is megtudhatják a széljegyzetekből, mi az az opciós jog vagy éppen az outdoor marketing.

Ha közhelyesen szeretném befejezni ezt a recenziót, akkor a harmadik kötetre biztatnám a szerzőt, de nem teszem, mert biztos vagyok benne, hogy van már egy hosszú listája, hogy 2013-ban kiket kellene felhívni a további digitális sikeremberek közül egy-egy jó interjúra.

Könyv címe: Digitális Sikertörténetek 2.

Szerző: Dunder Krisztián

Megjelent:: 2012. november

Oldalszám: 186

ISBN: 978-963-08-5236-4

Kiadó: Dunder.hu

Szerző: Dunder Krisztián

Megjelent:: 2012. november

Oldalszám: 186

ISBN: 978-963-08-5236-4

Kiadó: Dunder.hu -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!