Közélet

2016.10.29. 14:44

Világot látott hazai

Magyar Kulturális és Gasztronómiai Hetet rendeztek a napokban a pekingi Hilton Hotelben. A rendezvényen Prohászka Béla, a Magyar Nemzeti Értékek és Hungarikumok Szövetsége alelnöke hungarikumokat mutatott be az érdeklődők számára, köztük több megyei különlegességet, így a Gyulai és Csabai Kolbászt is.

Papp Gábor

A pekingi és a budapesti Hotel Hilton között évek óta kiváló a kapcsolat, aminek köszönhetően magyar termékeket és magyar alapanyagokat mutathattunk be a népszerű szállodában — nyilatkozta lapunknak Prohászka Béla. A Békés megyei szakember elsődleges feladata az volt, hogy hungarikumainkat ismertesse meg a jelenlévőkkel. Magyar Nemzeti Értékek és Hungarikumok Szövetsége alelnöke ennek megfelelően több Békés megyei különlegességet is prezentált az eseményen, így a Csabai és a Gyulai kolbász sem hiányozhatott a palettáról. Ott volt emellett a kínálatban a magyar gulyás, valamint az őrölt szegedi paprika is. Ezenfelül tárgyalásokat folytattak a kacsából és libából készült termékek — libamáj és kacsamájpástétomok, - terrinek, rillettek — kínai piaccal való megismertetéséről.

Prohászka Béla kérdésünkre elmondta, a rendezvénysorozaton a pekingi szálloda vezetői, igazgatója, beszerzési, illetve vendéglátó-igazgatója, valamint séfje mellett a sanghaji és a hongkongi Hilton Hotelek szakemberei is részt vettek. Ugyancsak bekapcsolódtak a programba, olyan kereskedők, akiknek van beviteli engedélyük Kínába, emellett kiskereskedők, illetve a távol-keleti országban már teljesen kialakult internetes webáruházak képviselői ugyancsak megjelentek a gasztronómiai héten.

A szakember arra a kérdésünkre, hogy Kínában mennyire ismerik Magyarországot és a termékeinket, kifejtette, a többség, különösen a fiatalok számára egy távoli állam vagyunk.

— A helyi gasztronómia ezen felül erőteljesen eltér a magyar étkezési szokásoktól — ecsetelte. — Éppen ezért elsődleges feladatunk, hogy megismertessük értékeinket. Ehhez a kezdeti lépést a Kínában élő európai népesség elérésre, hiszen ők természetszerűleg jobban tisztában vannak a hazánk gasztrokultúrájával és befogadóbbak is azzal kapcsolatban.

Példaként említette, hogy kezdetben csak egyetlen olasz étterem működött Pekingben, ahol az itáliai specialitások között tésztákat és pizzát is készítettek. Ebben az esetben is először az európaiak kaptak rá ezekre az ízekre, napjainkban pedig már a kínaiak is szívesen eszik a pizzát.


— A helyzet egyébként összetett, hiszen a helyiek számára kifejezetten furának számít az őrölt paprika, ők kizárólag a chili paprikát használják a főzés során — folytatta a gondolatot az alelnök. — Érdemes megjegyezni, ahhoz, hogy egy külföldi termék bejusson a „Nagy fal” mögé kereskedelmi, szakhatósági, vámhatósági engedélyekkel kell rendelkeznie. Az élelmiszerbiztonsági előírások magasak, csak minőségi alapanyagok és termékek, prémium árucikkek értékesíthetők Kínában. A gulyást és a gulyáslevet konzervként szállítottuk ki, amit a hotelekben és egyéb helyeken tesztelnek majd. Némi helyzeti előnyt jelent, hogy ilyen ízvilágot senki sem kínál, illetve, hogy a kínaiak leginkább meleg ételt fogyasztanak. Termékeink megismertetése, majd elfogadtatása több éves fokozatos folyamat, csak ezt követően lehet mennyiségekről beszélni. A kolbászoknál, szalámiknál, vagy a májpástétomok esetében nehezebb a helyzet, hiszen számos országból érkeznek hasonló gasztrotermékek.
— Azért dolgozunk a jövőben is, hogy a magyar termékek ezen a piacon is minél keresettebbek legyen – mondta Prohászka Béla.

Címkék#Gyula
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!