Közélet

2008.01.14. 19:43

Ellenőrzés a 44-esen: érvénytelen jogsik és műszaki hiányosságok

A járművek rossz műszaki állapota, illetve a vezetési és pihenőidő be nem tartása miatt több gépjárművezető fennakadt megyénkben a hatóságok hétfői közös közúti ellenőrzésén. Volt aki két éve lejárt jogosítványt nyújtott át az ellenőröknek.

Cs. R.

Tavaly a megyénkben minden ötödik ellenőrzött jármű műszaki állapotán találtak az ellenőrök kifogást és a menetidőkorong értékelésekor majd'' minden második esetben hiányosságot. E két ellenőrzési szempontra és a nagy tömegű járművekre összpontosítottak a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), a rendőrség, továbbá a vám- és pénzügyőrség munkatársainak megyei közlekedési akciójában.

A 44-es főút Békéscsaba és Gyula közötti szakaszán ottjártunkkor egy gyulai fuvarozót, Leel-Őssy Tamást intették le a rendőrök.
— Ha az ember tudja, hogy rendben a járműve, az ellenőrzéstől nem szorul görcsbe a gyomra — mondta a fiatalember, aki édesapja 3 éves teherautóját vezeti. Nem ment ilyen simán annak a görög kamionosnak, akit kényszerpihenőre köteleztek azért, mert csupán 6 óra pihenőidővel a háta mögött vezetett.

Emenet Miklós, az NKH Dél-alföldi Regionális Igazgatóságának főtanácsosa lapunknak elmondta, hétfőn 15 járművezetőtől összesen 70 menetidőkorongot értékeltek ki. Tizenhat esetben találtak hiányosságot, négy olyan súlyú, hogy közigazgatási bírságot szabnak ki. Műszakilag 61 járművet ellenőriztek, a rendőrség tíz esetben rótt ki helyszíni bírságot kopott gumiabroncs, illetve az index és a lámpák hibája miatt. Ketten mutattak be érvénytelen jogosítványt, az egyik tavaly, a másik két éve járt le. A főtanácsos kérdésünkre elmondta, a hatóság arra törekszik, hogy legalább akkora arányban ellenőrizzék a külföldi járműveket, mint a hazaiakat. Ennek teljesülése mindig a körülményektől függ. Hétfőn egyharmad volt a külföldiek aránya.

A hatóság törekvése az érdekképviseletek elvárása is. Áchim Mihály Miklós, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagja lapunknak elmondta, a közúti akciók komoly szerepet játszhatnak a szabálytalankodók kiszűrésében és a verseny kiegyenlítésében.
— Szakmánk válságban van, amely főképp az egyenlőtlen versenyhelyzetből adódik — hangsúlyozta Áchim Mihály Miklós. — Az olasz, a belga, a svéd vagy a luxemburgi honosságú cégek gépkocsivetői Magyarország útjain eredendően megszegik a pihenési és vezetési időre vonatkozó rendeleteket. Ezzel jóval kisebb kockázatot vállalnak, mint a magyar fuvarozók, hiszen utólagosan az országukban nem vonják őket felelősségre, míg idehaza a hatóság visszamenőleg is ellenőriz.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!