2005.01.10. 16:55
Árleszállítás és akció helyett sale
Régen árleszállításnak hívták. Aztán leértékelésnek. Később akciónak. Ma már az angol sale szó a divatos, legalábbis ez tűnik fel egyre több kirakaton. No és a csábító húsz, harminc, ötven, hetven százalékos engedményt hirdető matricák.
Ahogy a békéscsabai Amica és a Dolce divatáru kereskedője elmondta: ma harminc százalékos engedményt nem elég adni. Éppen ezért az üzlet ötven százalékos kedvezménnyel csábítja a vevőket. A forgalomra nincs is panasz, az árukészlet fele már elfogyott. Arra a kérdésre, hogy miért éri meg a kereskedőnek a leárazás, elmondták: igaz, hogy ezzel akár ezer forintot veszítenek portékánként, de a vevőt csak így lehet megtartani, ráadásul a tavaszi kollekcióhoz pénzre és helyre van szükség.
kgf -->