Hírek

2010.08.10. 11:07

Rooney, mint lakókocsiban élő öregember - Reklámok a fociról

A közelmúltban közvetített 2010-es Labdarúgó-világbajnokság kapcsán nemzetközi reklámhatás vizsgálatot végzett az Ipsos ASI. Ennek keretében Magyarországon 4 hirdető: Pepsi, Coca, Nike, Szentkirályi egy-egy televíziós reklámja került górcső alá.

Világgazdaság Online

A válaszadók mintegy négyötöde látta a Pepsi, valamivel több, mint fele a Coca és a Szentkirályi reklámjait, viszont a Nike-ét csak minden kilencedik ember. A reklámok beazonosításánál is a Pepsi szerepelt a legeredményesebben, a filmet látók több, mint négyötöde tudta beazonosítani a márkát, a többi termék esetében ez az arány egyaránt kétharmad körül mozgott.

A reklám hatásaival kapcsolatban a legtöbb pozitív érzést a Szentkirályi váltotta ki: a termék magyar volta, valamint Puskás Ferenc megelevenítése egyaránt közrejátszhatott abban, hogy a reklám képes volt arra, hogy közelebb hozza a márkát a fogyasztóhoz.

A reklámot a válaszadók többsége hihetőnek, személyhez szólónak találta, és úgy érezte, hogy a reklám hatására többet tudott meg a márkáról. Ezen felül több, mint kétharmad részük úgy érezte, hogy a reklám a termék egyediségét, a versenytársaktól való megkülönböztethetőségét is jól alátámasztja.
 
A két fő konkurens kólamárka, a Pepsi és a Coca egymáshoz közeli eredményeket ért el a vizsgált dimenziók többségében. A reklám hihetőségénél ért el lényegesen magasabb eredményt a Coca a Pepsinél.
 
A filmek érthetősége kapcsán úgy látszik, nehezen tudjuk elképzelni Wayne Rooney-t lakókocsiban élő öregemberként: a Nike esetében a válaszadók mintegy fele nem értette, míg a többi termék esetében ez az arány egyaránt egyötöd volt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!