Hírek

2009.09.15. 13:15

Kémprogramot reklámozott a New York Times honlapja

A New York Times megerősítette: hackereknek sikerült ál vírusírtó reklámját elhelyezniük a lap weboldalán.

PCWorld - VG Online

A lap digitális reklámokat koordináló részlege közölte: a hackerek először látszólag tisztességes reklámokat helyeztek a weboldalon a Vonage internetes telefonszolgáltató nevében. Később azonban ezeket olyan agresszív reklámokra cserélték, amelyet felugró ablakokban azzal ijesztgetik a felhasználókat, hogy számítógépeik vírussal fertőzöttek.

Az úgy nevezett scareware lényege, hogy a megrémült tulajdonos letölt egy ál vírusirtót, amely a telepítés után addig bombázza őt felugró ablakokkal amíg meg nem szerzi az illető bankszámla adatait.

A New York Times oldalán egy Personal Antivirus nevű rosszindulatú programot reklámoztak a hackerek, ameddig a laphoz érkező, panaszokat tartalmazó e-mailek fel nem hívták erre a vezetőség figyelmét – írja a PCWorld.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!