Hírek

2007.05.22. 17:29

Álruhások a bankokban

Szolgáltatási színvonalukat tekintve a magyar bankok a legjobbak a régióban. Legalábbis ezt az eredményt hozta az a kutatás, amelyet az International Service Check nemzetközi minőség- és szolgáltatás-ellenőrző vállalat végzett el nyolc közép-európai országban.

T. Z.

A felmérés során „álruhások”, azaz tesztügyfelek keresték föl a régió bankjait, ahol azonos kérdéseket tettek fel, s az értékelés is megegyező kritériumok alapján történt. Ezzel a módszerrel végül a legjobb értékelést két debreceni belvárosi fiók kapta két fővárosi pénzintézet előtt. A kutatásból kiderül, a magyar ügyfelek az esetek 95 százalékában a bankfiók külső megjelenését, rendezettségét, tisztaságát pozitívan értékelték. A szolgáltatások minősége – azaz a segítségnyújtás, a tanácsadás és az ügyintézés – összesen 91 százalékot ért el. A legkedvezőtlenebb értékelést a hazai bankok az ügyfélkapcsolat színvonalára kapták, itt csupán 66 százalék volt a teljesítményük. Innen nézve a magyar bankok csak a negyedik helyen állnak Szerbia, Cseh- és Lengyelország mögött.

További negatívum, hogy a banki alkalmazottak az esetek 76 százalékában nem mutatkoznak be az ügyfélnek, és minden tizedik alkalommal nem tesznek fel kérdéseket az ügyfél igényeinek felmérésére. Ennek ellenére a tesztügyfelek az ügyintézők kedvességét, barátságosságát és hozzáértését meglehetősen magasra értékelték. Esetenként csak a várakozási idő hosszát kifogásolták a próbaemberek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!