2006.04.14. 15:53
A Da Vinci-kód virágzó turisztikai üzletág
Dan Brown sikerkönyve, A Da Vinci-kód valóságos aranybánya. De ma már nemcsak a szerző profitál a sok milliós eladott példányszámból, jó üzlet lesz minden bizonnyal a belőle készült film is, újabban pedig az utazási irodák is megpróbálják kivenni a maguk hasznát a könyv körüli őrületből.
A Szent Grál után lázasan nyomozó ezrekből jó üzletet csinál néhány utazási iroda. Legutóbb a VisitBritain, a VisitScotland és a Maison de la France turisztikai cég fogott össze, hogy csomagban kínáljanak utakat A Da Vinci-kódban említett izgalmas helyszínekre. Partnerül szegődött hozzájuk a regényből forgatott filmet készítő Sony Pictures és az Eurostar vasúttársaság is, amelyik a Csatorna-alagútban üzemelteti a Nagy-Britannia és Franciaország között közlekedő tengeralatti járatokat. Közös szervezésben elviszik például a jelentkezőket a London melletti Shepperton filmstúdióba, ahol a film nagy részét forgatták és a regény több valódi helyszínére is Angliában, Skóciában és Franciaországban.