Hírek

2005.10.05. 00:00

Most Mallorcán rekedtek a magyarok

Nem példátlan módon, de meghökkentő véget ért egy magyar turistacsoport üdülése Mallorcán. A hétfőn, négy óra után hazafelé induló, Sky Europe-gépről kiderült, hogy el sem indult értük Budapestről.

Braunmüller Lajos

Pihenésük alatt legtöbben minden pénzüket elköltötték, így örülhettek, ha egy kis ásványvízhez vagy szendvicshez juthattak. Az éjszakát egy szállodában töltötték, tegnap egy másik hotelben megebédelhettek. A Kartago Tours utazási iroda jogi osztályának munkatársa, Dr. Rábai Miklós szerint a repülőgépet megrendelték, de az technikai okok miatt nem tudott elindulni. Szerettük volna megtudni, mi volt ez, de a Ferihegyet üzemeltető Budapest Airport Rt.-től érdeklődésünkre lapzártáig nem kaptunk választ. A Kartago Tours munkatársa egyébként hozzátette: minden azóta felmerült költséget (szállodai vendégéjszakát, ebédet stb.) az iroda áll, és meghosszabbították az utasok biztosítását is, egyébként semmilyen felelősséget nem ismernek el.

Az egyik kint maradt utas, Márki Katalin beszámolója szerint korántsem volt ilyen jól szervezett a helyzet. A csoport csaknem éjfélig a repülőtéren vesztegelt, majd egy szállodában végül is elhelyezték őket, ahol azonban vacsorát nem kaptak. Reggel ebből a szállodából is kitessékelték őket, majd végül egy másik hotelben ebédeltek. Az utasok hétfőn még úgy tudták, hogy repülőgépet nem is rendelt a Kartago Tours. Hogy valóban mulasztás történt-e, vagy csak később lépett fel a Rábai úr által említett technikai ok, azt Ferihegyen nem tudtuk kideríteni. Az utasok végül egy cseh légitársaság gépével, egynapos késéssel, tegnap érkeztek haza Budapestre.

Mit tehet a pórul járt turista?

Dr. Salamon András ügyvéd, utazásjogi szakértő szerint ilyen esetekben az utasok beperelhetik az utazási irodát szerződésszegés címén. A polgári peres eljárás indoka az iroda hibás teljesítése lesz. Követelhetnek kártérítést, amennyiben bizonyítani tudják, hogy az egynapos késésből káruk keletkezett. Végül igényelhetnek nem vagyoni kártérítést is azon a címen, hogy lelkileg megviselte őket a procedúra, a megalázó járkálás szállodáról szállodára. A szakértő véleménye szerint csak abban az esetben tisztázhatná magát az utazási iroda, ha bizonyítani tudná, hogy vis maior miatt nem tudta hazahozni az utasokat. Ilyen lehetne, ha például kivételes biztonságpolitikai állapot vagy szélsőséges időjárás, katasztrófa miatt nem szállhattak fel repülőgépek. Ennek hiányában az utazást szervező cég nemigen mentheti ki magát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!