Hírek

2005.10.24. 00:00

Ki téveszti meg az előfizetőket?

Nyílt ellentét alakult ki az elmúlt időszakban a legnagyobb hazai távközlési szolgáltató, a T-Com és a kisebb piaci szereplő, a mindössze 19 alkalmazottat foglalkoztató Tele2 között. A már komoly versenytársnak számító kis cég és a vezetékesóriás vitája a Gazdasági Versenyhivatalnál landolt, és valószínűleg még korántsem ért véget.

BAMA

A Tele2 azt kifogásolta a T-Com reklámkampányában, hogy a Favorit díjcsomagot úgy reklámozták, hogy annak percdíjai ingyenesek, jóllehet az abban vállalt magasabb összegű havi előfizetési díjért járó „ingyenes” percekért nyilvánvalóan fizetni kell – állítja a kisebb szolgáltató. Ráadásul az ügyfélnek 14 hónapra el is kell köteleznie magát, így amikor megtapasztalja, hogy mit is jelent a percalapú számlázás, már nem vagy csak magas kötbérért tudja lemondani a szolgáltatást. A Favorit reklámjai azt sugallják, hogy az előfizető ingyen telefonál csúcsidőn kívül, ám a havidíj 900, illetve 1600 forinttal többe kerül, mint a Bázis csomag előfizetési díja. Érdekes fejlemény, hogy a Tele2 beadványa óta a T-Com a Favorit díjcsomag reklámjaiban az ingyenes helyett 0 forintos percdíjak szerepelnek.

A jól ismert Favorit reklámjaiban a Tele2 felesleges szolgáltatóként jelenik meg, amely bármennyiért is kínálja szolgáltatásait, nyilvánvalóan nem versenyezhet az ingyenes beszélgetéssel. De a T-Com a magasabb havidíjért csak meghatározott időszakokban kínál 0 forintos perceket, a többi időszakban a Tele2 valójában olcsóbb, mivel a Favoritnál minden megkezdett hívás esetén egy egész percet kiszámláznak, a Tele2-nél viszont másodpercre annyit fizetünk, amennyit beszélünk. A Tele2 egyébként nemrégiben megjelent hírlevelében azt szorgalmazza, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a jövőben szabályozza az előfizetési díjakat, hogy más szolgáltatók megvásárolhassák azokat a percdíjakhoz hasonlóan. Ha ebből egyszer valóság lesz, akkor a havidíj körül is kialakulhat egy verseny, és a jövőben majd ez is egyre alacsonyabb lehet. Ettől kezdve az előfizetők már nem lennének kitéve annak, hogy a csökkenő percdíjakat a helyi szolgáltatók a havidíj folyamatos emelésével kompenzálják, hanem a telefonálási költségek valódi csökkenése következhetne be.

Nem pihen a T-Com sem, ha beadványokról van szó. A legnagyobb hazai szolgáltató szintén a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult, mert szerinte a Tele2 reklámjai tévesztik meg a fogyasztót. Mondja mindezt azért, mert a Tele2 hirdetéseiben az szerepel, hogy a kisebb szolgáltatónál nem kell havidíjat fizetni. A T-Com véleménye szerint ez megtévesztő, hiszen a Tele2 szolgáltatásának használata esetén is kell fix havi költséget fizetni. Igaz, továbbra is a T-Comnak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!