Hírek

2005.10.25. 00:00

Katasztrófával járhat az M6-os késése

Cáfolják azt a tegnapi lapértesülést, miszerint sokat késik az M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszának átadása.

Dreissiger Á.–Rados V.

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Ha a külső szakasz időben elkészül, de a belső késik, akkor Érden vezetnék át a forgalmat
[/caption]– Nem kaptam hivatalos tájékoztatást arról, hogy az M6-os Érd és Dunaújváros közötti szakaszának megépítése késne a 2006. március 31-ei határidőhöz képest – mondta lapunknak Kálmán András, Dunaújváros polgármestere, szocialista országgyűlési képviselő. Az M6-os autópálya főváros és Dunaújváros között két szakaszban épül. Az új sztráda hosszabb, hatvan kilométeres vonalát – a német és osztrák befektetők által alapított – az M6 Duna Koncessziós Autópálya Rt.-nek szerződés szerint 2006 márciusában kell ideiglenesen forgalomba helyeznie. Ők azt vállalták, hogy Érd és Dunaújváros között építik meg az útszakaszt. A másik, mintegy 120 milliárd forintba kerülő, tavaly év vége óta épülő koncessziós autópályát teljessé tevő – összesen 11,4 kilométeres –, fővárosi bevezető szakasz viszont állami beruházás. Ez utóbbival, amelyet a Vegyépszer Rt. épít, számos probléma volt és van is: a metalokémiás átvezetés, a lakott terület és a kisajátítási procedúrák állandó nehézségeket jelentenek az útszakasz építésénél. A Vegyépszer az M0-stól az érdi kivezetőig építkezik. A logikus persze az lenne, ha a két szakaszt egymással szinkronban adnák át. Érd ezért harcol. Ha ugyanis a külső szakaszt elkészítik és át is adják, de a belsővel késnek, az azt jelentené, hogy Érdre vezetnék be az autópálya forgalmát. Kovács Tibor, a város főmérnöke úgy látja, mindenki a probléma megoldásán dolgozik.

Lapunk megkereste az M6 Duna Koncessziós Autópálya Rt.-t alkotó három vállalkozás közül az osztrák Swietelskyt. Császy Zsolt igazgatósági tag szerint váratlan események nehezítették az építést. „Nem tudtuk, hogy régészeti lelőhelyeket találunk, az elektromos vezetékek akadálymentesítéséhez szükséges engedély is késett. Salakkal kellett a töltést biztosítanunk, de nem volt elegendő anyag. Az időjárásról pedig egyik fél sem tehet, de hátráltatta az építkezést” – sorolja  Császy Zsolt. 45 munkanap kell még a befejezésig, ha jó idő lesz, tartani tudják a határidőt. „Március az ideiglenes forgalomba helyezés időpontja. Ezután még olyan munkát végzünk, amely a forgalombiztonságot nem zavarja. A végleges átadásról senki nem beszél: szeptember 30-áig kell minden munkát befejeznünk.” Gombos István, a Dunaújvárosi Civil Szövetség elnöke azt nyilatkozta: „Nem hiszem, hogy a hatalom megengedne magának egy ekkora bakit. A választások előtt?!”

A politika akkor szóljon, ha segíteni tud!

Gombos Istvánnak, aki ötvös-iparművész és a helyi társadalom megbecsült alakja, nem tetszik, hogy a politika mindenre rányomja a bélyegét. „Elegünk van belőle, hogy a politikusok nyersen beleavatkoznak nem politikai természetű kérdésekbe” – mondja. „Tegyék végre félre a csatározásokat, és az ország állapotának javításán törjék a fejüket!” Dunaújváros ügye valóban nem csupán a városé. A település összeköti a Dunántúlt az Alfölddel. Itt van az ország közepe. A folyó természeti adottságai rendkívüliek, és ha az út a híddal megépül, Dunaújvárosból akár komoly logisztikai központ lehet. „Ez rengeteg embernek adna munkát itt és a környéken – fejtegeti Gombos. – De a tőke csak akkor jön ide, ha megfelelő infrastruktúrát talál.” Az M6-os jelenleg hihetetlenül túlterhelt. Autóval mintegy két órába kerül eljutni a 70 kilométerre fekvő Budapestre. Ha az új szakasz megépül, félórára csökkenhet a menetidő.

autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszának átadása. Dreissiger Á.–Rados V. A politika akkor szóljon, ha segíteni tud! Gombos Istvánnak, aki ötvös-iparművész és a helyi társadalom megbecsült alakja, nem tetszik, hogy a politika mindenre rányomja a bélyegét. „Elegünk van belőle, hogy a politikusok nyersen beleavatkoznak nem politikai természetű kérdésekbe” – mondja. „Tegyék végre félre a csatározásokat, és az ország állapotának javításán törjék a fejüket!” Dunaújváros ügye valóban nem csupán a városé. A település összeköti a Dunántúlt az Alfölddel. Itt van az ország közepe. A folyó természeti adottságai rendkívüliek, és ha az út a híddal megépül, Dunaújvárosból akár komoly logisztikai központ lehet. „Ez rengeteg embernek adna munkát itt és a környéken – fejtegeti Gombos. – De a tőke csak akkor jön ide, ha megfelelő infrastruktúrát talál.” Az M6-os jelenleg hihetetlenül túlterhelt. Autóval mintegy két órába kerül eljutni a 70 kilométerre fekvő Budapestre. Ha az új szakasz megépül, félórára csökkenhet a menetidő. Ha a külső szakasz időben elkészül, de a belső késik, akkor Érden vezetnék át a forgalmat -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!