Hírek

2005.07.29. 00:00

Nálunk száguldó cirkusz

Két szabadedzéssel ma kezdődik az ünnepi, 20. Forma–1-es Magyar Nagydíj. A Hungaroringen tegnap óta gőzerővel készülnek a csapatok.

Hegyi Áron

A csapatok már napok óta a pályán vannak, mindenki igyekszik belakni a Hungaroringet.  A hatalmas kamionok gyomrából a paddockba vándorolnak az autók és az alkatrészek. A szerelők pedig megállás nélkül dolgoznak, hogy a pénteki két szabadedzésen a lehető legjobb eredményt érjék el pilótáik. Pontosan erre készül Kimi Räikkönen, aki már túltette magát a hockenheimi kiesésen. „Már nem foglalkoztat dolog, minden idegszálammal a magyar futamra koncentrálok. Győzni jöttem a Hungaroringre” – mondta a McLaren finn pilótája csütörtöki tájékoztatóján. Mint mindenki, Räikkönen is tisztában van azzal, milyen fontos a jó rajtpozíció, ezért ő már szombaton nagyot akar alkotni.

Idén nem úgy fut a Ferrari szekere, ahogy azt az elmúlt években megszokhattuk, ez viszont alig rontja az olasz csapat piaci megítélését. Mi sem jobb példa erre, mint, hogy tegnap új befektető szerzett részesedést a maranellói istállóban. Az Abu-Dzabi- kormány által működtetett Mubadala Fejlesztési Társaság 137 millió dollárért megvásárolta a csapat részvényeinek öt százalékát az egyik legnagyobb tulajdonostól, az olasz Mediobancától. A talján pénzintézetnek így 11,7 százalékos részesedése maradt. Az is könnyen kiszámítható, hogy ma a Ferrari piaci értéke 2,75 milliárd dollár. A csapat legnagyobb részvényese még mindig (a súlyos anyagi gondokkal küzdő) Fiat-konszern, ők 56 százalékot birtokolnak. Az üzlet további érdekessége, hogy pontosan három évvel ezelőtt a Mediobanca 768 millió dollárt fizetett a részvények 34 százalékáért, azaz akkoriban a csapat még csak 2,25 milliárd dollárt ért, méghozzá a (időközben az Alfa Romeónak eladott) Maseratival együtt. Lehet, hogy az arabok egy hihetetlenül jól teljesítő és folyamatosan növekvő cégbe fektettek be, de az is lehet, hogy a Mediobanca könyvelőinek van igazuk, akik szerint a Ferrari részvényei jelentősen túlértékeltek.

Jenson Button is felettébb kapós. Az angol pilótát szerződés köti a Williamshez, most csupán kölcsönben szerepel a BAR– Hondánál. A felek azonban olyannyira elégedettek egymással, hogy Button nem akar visszamenni a Williamshez, ezt budapesti tájékoztatóján is megerősített. A grove-iaknak azonban égető szükségük lenne az angolra, hiszen sem Webber, sem Heidfeld nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ráadásul a brit közvélemény is jobban örülne egy angol pilótának. Mindenesetre Frank Williams szavaiból az derül ki, van az a pénz, amiért lemondanának Buttonról.

Chanoc Nissany a Minardinál

A magyarországon élő, izraeli születésű Chanoc Nissany ülhet a pénteki két szabadedzésen a Minardi–Cosworth harmadik számú autójába. A 42. születésnapját pénteken ünneplő pilóta az első izraeli lesz, aki hivatalos Forma–1-es eseményen autóba ülhet. Nissany eddig 1600 kilométert tesztelt Forma–1-es autóval, így megszerezte a szükséges szuperlicencet is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!