Hírek

2005.07.08. 00:00

Bor helyett piros szirupot sóztak rám

MINŐSÉG Olvasónk egy üveg rosé bort vásárolt egy üzletben. Amikor otthon kibontotta, a palackban szirupos masszát talált. Alkoholtartalma szintén annyi lehetett, mint a málnaszörpé.

BAMA

A rossz minőségű árut az üzlet köteles kicserélni, illetve árát visszafizetni. Fontos, hogy a történtekről jegyzőkönyvet vetessünk fel – figyelmeztet dr. Bobál Pál, a Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója. Így lesz a dolognak írásos nyoma, amire később, egy esetleges vizsgálatkor hivatkozhatunk. A vásárlás után egyébként fél évig élhetünk panaszunkkal a borra. Rossz hír, hogy az üzlet csakis a számla ellenében kárpótol bennünket. Ha az nincs meg, a bolttal nem érdemes foglalkozni. Valamilyen igazolásra szükség van arról, hogy a terméket valóban ott vásároltuk (hacsak a kereskedő a szavunknak nem hisz).

Blokk nélkül is van azonban más lehetőség. A Borminősítő Intézetnek bejelenthetjük az esetet. Ők az üzleten kívül a gyártót is felkereshetik, vele szemben első fokú szakhatóságként járnak el. A vétkest pénzbírsággal sújthatják, és a hibás terméket kivonhatják a forgalomból. A borminősítő hivatalból vizsgáltatja meg minőségellenőrökkel a bort. Ez nem kerül egyetlen fillérünkbe sem. Ha mi vinnénk az italt független minőségvizsgálóhoz, súlyos százezreink bánhatnák ezt az akciót.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!