BÉKÉSCSABA

2018.09.15. 06:50

Huszonöt esztendő után fájó szívvel elköszönt a vásárlóitól

Végleg bezárt a békéscsabai Bambi Gyermekdivat. A tulajdonos, Bodnárné Dimitrov Klára Facebook-oldalán búcsúzott vásárlóitól, ahol rengetegen megköszönték negyed évszázados munkáját. A karizmatikus cégvezetőre sokan gondolnak jó szívvel, ami nemcsak annak köszönhető, hogy egyedi ruhakínálattal örvendeztette meg az üzleteibe térőket, hanem annak is, hogy barátságos közeget teremtett boltjaiban.

Nagy-Laczkó Viktória

– Több mint száz hozzászólás érkezett a bolt bezárásáról szóló bejegyzésre, melyeket olvasva úgy tűnik, sokan választották a gyermekdivatboltját. Miért döntött mégis a visszavonulás mellett?

– Sokan tudják, hogy ides­tova 13 éve özvegy vagyok. Sok szabad időm van, így akár még a nyugdíjas évek mellett is kitelt volna az időmből az üzletvezetés, de mostanában megromlott az egészségi állapotom. Szomorú szívvel vettem tudomást arról, hogy felére csökkent az erőnlétem. Sok álmatlan éjszaka, és Nórika, a munkatársam támogatása után végül úgy döntöttem, bezárom az üzletet, de nagyon nehéz elszakadni a vevőktől, mert tartós barátságok alakultak ki.

– Tudomásom szerint az üzlet továbbadásán is gondolkodott. Nem volt jelentkező?

– Szívesen adtam volna valakinek, de sajnos nem vette át senki, pedig mára már nagyon kényelmessé vált a kereskedés. Napjainkban nem igényel sok időt az árukészlet feltöltése. A külföldi cégekkel például már évi két alkalommal is elég felvenni a kapcsolatot, s a megrendelt áruért sem kell utazni, hiszen elküldik futárszolgálattal.

Barátságos közeget teremtett a boltjaiban. Fotó: Imre György

– Régen ezek szerint másként ment…

– Ahogy mondja. A kilencvenes években nyitottam meg az első Bambit a Munkácsy utcában. Nagy áruhiány volt akkoriban. S mivel a kezdetekkor kizárólag magyar partnerekkel dolgoztunk együtt, a készítőket személyesen kellett felkeresni, és kialakítani velük egy olyan kapcsolatrendszert, hogy az áruhiány ellenére mindig legyen friss készletünk. Hetente egyszer hajnalban indultunk Pestre, volt, hogy kétszer is menni kellett. Eleinte 14 helyről hoztam a ruhákat. Mindennap dolgoztam, így volt ez hosszú éveken át, mígnem a férjem beteg lett. Elvesztése nagy törést jelentett az életemben.

– Aztán egyszer csak megjelentek a kínai ruhák a magyar piacon. Mi volt a stratégia, hogyan tudott fennmaradni a kínai termékek térnyerésekor?

– A ruhapiacon a kétezres években hoztak változást a kínaiak, s ráadásul nemcsak a ruhaüzletekben jelentek meg, a hipermarketekben, nagyobb élelmiszerüzletekben éppúgy meg lehetett találni az elhordható, gyengébb minőségű gyermekruhákat, kiegészítőket. Ezek miatt nehezebbé vált az eladás, de hamar alkalmazkodtunk a megváltozott vásárlói szokásokhoz. Ráálltunk a nagyon divatos, ellenállhatatlan ruhákra, és még fokozottabban figyeltük a divatot. Kiegészítettük a magyar darabokból álló palettát spanyol és olasz minőségi ruhákkal.

– A terv bevált, önként szállt ki a piacról. Mivel fogja tölteni a nyugdíjas éveket?

– Úgy tervezem, hogy pihenek 1–2 hónapot, utána viszont elkezdek keresni egy olyan elfoglaltságot, ami az agyamat is karbantartja.

Nem pártoltak el mellőle a vevők

Bodnárné Dimitrov Klára 1993. február 1-jén nyitotta meg első üzletét a Munkácsy utcában (előtte 19 évig a Cooptouristban dolgozott, irodavezetőként hagyta ott munkahelyét). Férje támogatása mellett tanult bele a kiskereskedelembe. A családias hangulatú boltba a megye minden részéről jártak, esetenként megmozdulni is alig lehetett a helyiségben. Később az Andrássy úton nyitotta meg második, immár bébiruhákat kínáló üzletét. A Center felépítése után feladták a két belvárosi boltot és beköltöztek a bevásárlóközpontba. Ott 11 évig voltak, majd három évvel ezelőtt ismét kiköltöztek az Andrássy útra.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában