2018.07.17. 13:46
A 44-es út gyulai elkerülő szakaszának felújításáról egyeztettek
Napokon belül elkezdődik a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában a 44-es főút gyulai elkerülő közel két kilométeres szakaszának felújítása.
A projekt során a Kétegyházi úti körforgalom burkolatát is kicseréli a kivitelező. A munkálatok során a forgalomkorlátozásra is számíthatnak a közlekedők. Ezzel kapcsolatban tartottak kedden délelőtt egyeztetést a Magyar Közút Békés megyei igazgatóságán, Békéscsabán.
Virág Mihály, a nonprofit zrt. Békés megyei igazgatója elmondta, a rekonstrukció hazai forrásokból valósul meg, amelynek keretében mintegy 28 kilométeres útszakasz újul meg Békés megyében ebben az évben.
– A gyulai elkerülőn a legkritikusabb részt érinti a beavatkozás – hangsúlyozta. – A Kétegyházi úti körforgalom szakasza deformálódott, ugyanakkor az elmúlt években teret nyer az a technológia, amelynek részeként a csomópontokat betonburkolattal látják el, így a körforgalmak jobban ellenállnak a kamionforgalomnak.
Virág Mihály bemutatta, hogy Kétegyháza-Elek irányában, illetve Szabadkígyós-Újkígyós felé milyen elkerülő úton biztosítják majd a közlekedést a körforgalom részleges lezárása alatt. Ezeknek az érintett önkormányzati utaknak az állapotát is figyelik majd a munkálatok alatt. A betonburkolatnak az aszfalttal ellentétben egyébként hosszabb a kötési ideje. Előbbi esetében ez hivatalosan 28 nap, de különböző módszerekkel, természetesen a minőség biztosítása mellett ezt igyekeznek felgyorsítani. A rekonstrukció során jelzőlámpás forgalomirányítást mellett körforgalom egy háromágú csomóponttá válik – oly módon, hogy a város felőli részét folyamatosan lezárják.
Dr. Görgényi Ernő, Gyula polgármestere elmondta, a gyulai elkerülő egy szakasza balesetveszélyessé vált. Emlékeztetett arra, hogy egy 2013-as baleset után sajtótájékoztatón is felhívta a figyelmet a kérdésre, de már korábban is több alkalommal jelezték a problémát az illetékeseknek.
– A kamionok, tehergépjárművek a felújítás alatt sem jöhetnek be Gyula városában – hangsúlyozta. – Erre fizikailag a Kossuth téri körforgalom sem alkalmas.
Az elterelő út egyébként a valamikori 4431-es jelű Újkígyósra vezető országos közút, most már önkormányzati kezelésben lévő Sándorhegy tanya, Bródy Imre utcát magában foglaló szakasza lehet.