Találkozó

2025.05.30. 20:07

Villantott egy-egy Tesla is, elektromos autók zöldítették be a sportcsarnok parkolóját - galériával, videóval

Bezöldült a sportcsarnok parkolója pénteken délután. Hangtalanul gurultak be a szebbnél szebb elektromos autók, Nissanok, Hyundai-ok, BMW-k, MINI-k, Audik, Teslák a békéscsabai parkolóba.

Békéscsaba mellett még négy nagyvárosban, Budapesten, Miskolcon, Szegeden és Szombathelyen szervezett pénteken ugyanabban az időpontban elektromos autós találkozót a Magyar Elektromobilitás Egyesület (ELMOB). Csicsely Gergő, az egyesület helyi koordinátora elmondta, az elektromobilitás népszerűsítését, a hiedelmek eloszlatását és a kötetlen tapasztalatcserét tűzték ki célul.

elektromos autó, villanyautó, Békéscsaba, Magyar Elektromobilitás Egyesület
Elektromos autók zöldítették a békéscsabai Sportcsarnok parkolóját /Fotó: Bencsik Ádám/

– Tévhit, hogy az elektromos autóknak nagy az ökológiai lábnyoma. Kimutatták, hogy a gyártástól az autó teljes élettartamáig jóval kisebb a karbonlábnyom, mint a belsőégésű motorral rendelkező járműveknél. Sokan nem tudják, de hazánk nagyon jól áll megújuló energiaforrások tekintetében; az áramellátás nagy része megújuló energiából származik – sorolta a koordinátor, aki szerint tévhit az is, hogy az akkumulátorok hamar tönkremennek.

Az elektromos autók kezdő tulajdonosaira jellemző a „hatótáv-para”

– Van bizonyos degradáció, de az sok-sok év. Kezdő villanyautósokra jellemző még a „hatótáv-para”, amitől szintén el kell tudni vonatkoztatni. Ugyanúgy lehet figyelni az akkumulátortöltöttség-jelzőt, ahogy a benzinszint-jelzőt. Ráadásul a legtöbb villanyautó térképszoftvere már megtervezi az utat a töltésekkel együtt, például a mesterséges intelligencia segítségével. Az Alföld ezen része még kicsit ritkás, de a nagyobb hatótávolságú autókkal simán el lehet jutni a következő töltőpontig, ha szükséges – sorolta Csicsely Gergő. A kérdésre, hogy várható-e a villanyautók tekintetében árcsökkenés, elmondta, a legdrágább alkatrészük az akkumulátor, de már töredékét kérik érte, mint amit tíz-tizenöt évvel ezelőtt. A gyártások felfuttatásával és a technológia optimalizálásával várhatóan tovább mérséklődnek majd az árak, az e-járművek egyre inkább elérhető közelségbe kerülnek.

– Az is csak hiedelem, hogy többször gyulladnak ki. Arányaiban ugyan még kevesebb villanyautó jár az utakon, de elmondhatjuk, nem esnek többször tűz áldozatául, mint belsőégésű társaik, csak nagyobb a sajtóvisszhang – fűzte hozzá.

Egy Tesla-tulajdonos is megosztotta tapasztalatait

A sportcsarnoknál sokan csodájára jártak egy hófehér Teslának. Tulajdonosa tavaly februárban vásárolta a kocsit, nagyon elégedett vele. Hangsúlyozta, az előző autója, egy Mazda cseréjekor már tervezte, hogy e-autót vesz.

– Jó egy évig keresgéltünk, mire megszületett a döntés. Voltunk egy hasonló miskolci találkozón, sőt bejelentkeztünk tesztvezetésre is és béreltünk is autót. Gondolkoztunk egy Hyundai-on még, de a vonóhorog is szempont volt a vásárlásnál. Miután kipróbáltuk ezt a modellt, nem mentünk tovább. Minden paramétert összevetve, nézve az ökoszisztémát, a Tesla bizonyult a legjobbnak – sorolta a férfi, aki szerint autója megéri és behozza az árát (cirka 22 millió forintot).

– A belsőégésű autó elfüstöli az üzemanyagot. A fiam naponta 180 kilométert ingázik, ami évente kétmillió forintjába kerül. A mi autónk ehhez képest ki is számolja, mennyi a megtakarításunk. Megjártuk vele Svájcot, Olaszországot – sorolta, miközben megmutatta a speciális Tesla-applikációt. Hozzátette, úgy látja, lassan, de nő a villanyautók száma a vármegyében, kolléganője például egy Opelt vett nemrég.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában