2024.03.08. 11:19
Nívódíjas pedagógusok közül került a nagyköveti csapatba Csányi Judit
Ha jön a tavasz, akkor digitális témahét – mondják ezt az orosházi Vörösmarty iskolában már 8. tanéve. A digitális témahetet, a mára Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai kezdeményezését, 2016-ban az Emberi Erőforrások Minisztériuma indította útjára abból a célból, hogy a digitális eszközök és módszerek minél több tanuló életét könnyebbé tegyék, s hogy a pedagógusok innovatív módszereket ismerjenek meg és alkalmazzanak a mindennapokban.
Az idei tanévben így már kilencedik alkalommal hirdetik meg a témahetek (Pénz7, fenntarthatósági témahét) között a digitálist is. A pedagógusok pedagógiai-szakmai támogatását a dr. Főző Attila által vezetett Digitális témahét elnevezésű szakmai csapat irányítja. Ők 2023 decemberében megválasztották az előző években kiemelkedő munkát végző, Digitális Témahét Nívódíjas pedagógusok közül a 2024-es évi nagyköveti csapatot. Ezek a tapasztalt pedagógusok szívesen nyújtanak segítséget a programba most bekapcsolódóknak.

Az első hat fős nagyköveti csapat tagja Csányi Judit is, az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola igazgatóhelyettese. A nagykövetek munkája például, hogy a témahéthez kapcsolódó szakmai programok megvalósítását támogató webináriumokat szervezzenek. Ezek a rögzített előadások bárki számára elérhetők a Digitális Témahét Youtube csatornáján.
A digitális témahét eseményei az idén 2024. április 8-12. között zajlanak. A több mint 330 oktatási intézménnyel együtt az orosházi iskola is regisztrált már a 2024-es programra, így az eseménysorozaton a Vörösmarty is ott lesz – tájékoztatták hírportálunkat.
S hogy ki is a nagyköveti csapat orosházi tagja, Csányi Judit? Többek között azt olvastuk a nagyköveti bemutatkozásában, hogy 34 éve dolgozik tanítóként. Az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola igazgatóhelyettese, Békés vármegye tanító vezető szaktanácsadója; tevékenykedik digitális-IKT és tehetségszaktanácsadóként. Tagja az IKT MasterMinds Kutatócsoportnak. Elkötelezett híve a 21. századi kompetenciák fejlesztésének, a projektpedagógiának és a gamifikációnak.
– Célom mindig is az volt, hogy szeressék meg a gyerekek tanulást. Olyan módszereket próbálok kidolgozni és használni, amelyek a tehetséges és a hátrányos helyzetű tanulóim motivációját is felébresztik. Rendszeres résztvevője, szervezője és sikeres pályázója vagyok a Digitális Témahét és a Kódolás Hete programoknak. Tudásomat szívesen osztom meg kollégáimmal, így rendszeresen tartok képzéseket. Több online tréningem, oktatóanyagom jelent már meg.