2022.06.28. 18:15
Autóval versenyeztek és birodalmat építettek a Békés Megyei Könyvtárban
Régi, 80-as, 90-es évekbeli számítógépes játékok kaptak főszerepet kedden délután a Digilabor alkotóműhelyében. A Békés Megyei Könyvtárba kuckózó fiatalokat az önfeledt szórakozás, az idősebbeket a nosztalgikus érzések kerítették hatalmukba.
A lányok sem maradtak ki a PC-játékok útvesztőiből
Fotó: Bencsik Ádám
Kertész Zoltán informatikus, részlegvezető elmondta, a programot a Csabai nyár elemeként szervezték meg, többféle stílusú – ügyességi, autóversenyzős, labirintusos, lövöldözős – PC-játékkal is készültek.
– A Prince of Persia, a Grandprix Circuit személyes kedvenceim voltak annak idején, szerintem éppen olyan szórakoztatóak, mint a modern játékok. Manapság divat elővenni a régit, sok helyen még a Commodore-gépek is előkerülnek, de mi egyszerűsítettünk, egy emulátor program segítségével és az interneten keresztül játszunk – részletezte. Hozzátette, életkori megkötést nem tettek, aki épp nem valamelyik táborban tölti az idejét, eljöhetett kikapcsolódni a megyei könyvtárba.
Így tett az általános iskolás Mayerhoffer Gergely is, aki 11 évével ugyan nem nosztalgiázott, ám érdeklődéssel szörfözött a játékok között:
– Kíváncsi vagyok arra, hogy mivel kapcsolódtak ki a mostani középkorúak. Otthon legtöbbször konzollal lövöldözök, kormányzom az autót, vagy birodalmat építek. A fiús játékokat szeretem, amikor bekapcsolom a gépet, szinte repül az idő – részletezte. A békéscsabai diák hozzátette, figyel arra, hogy ne ragadjon a gép előtt. Reál beállítottságú, tervei szerint építészmérnökként is sok időt fog tölteni a számítógép közelében, de figyel a testmozgásra is, eljár focizni. Három-négy játszma után kiemelte, azért a régi játékokat nem lehet úgy átlátni, mint a modernebb grafikájúakat.
A Nintendo, Észkerék, Grand Prix után a tizenkét esztendős békéscsabai Mahler Csanád a Prehistorikot vette górcső alá. Táplálékot gyűjtött, vadakat gyűrt le, miközben igyekezett minél kevesebb energiát veszíteni és minél több pontot összegyűjteni. Édesapjával érkezett, aki anno a kvarcjátékok rajongója volt.
– A sztori és a grafika is egyszerű, de jó érzés látni, mikkel játszottak a mai felnőttek – tette hozzá, hangsúlyozva, a régi játékok nem olyan erőszakosak, mint a maiak, élvezetes kihívást, vidám órákat jelentenek.
A tizenhat éves Molnár Eszter Zita, aki eddig csak videókat nézett a kezdetleges játékokról, a Super Mariót gyűrte. Hangsúlyozta, jóban van a számítógépekkel, kalandjátékokkal szokott kikapcsolódni. Grafikusnak készül, szép látványhoz szokott, ennek dacára úgy érzi, az egyszerű megjelenésű játékoknak is megvan a maga varázsa.