Békéscsaba

2022.06.25. 22:16

Átgurították a hordót, felavatták a Réthy hidat - galériával

A hagyományoknak megfelelően egy hordó átgurításával ünnepélyes keretek között is felavatták a Kiss Ernő és a Kórház utca közötti, felújított Réthy hidat szombaton Békéscsabán. A hordót Szarvas Péter polgármester, valamint Nagy Ferenc és Varga Tamás alpolgármesterek görgették át a Modern Városok Program keretében korszerűsített létesítményen, amely visszakapta 19. század végi, eredeti, Sztraka Ernő városi mérnök tervezte arculatát.

L. B.

A rendezvényen megjelent a festőgéniusz Munkácsy Mihály és felesége, Cécile Papier, akikkel sokan készítettek közös fényképet, illetve akik az eseménnyel kapcsolatos emléklapokat, munkácsys bankjegyeket és emléktárgyakat osztogattak az érdeklődők számára. A programon térzenével közreműködött a Körösparti Vasutas Koncert Fúvószenekar, valamint Baukó-Salamon Gréta tűzzsonglőr szórakoztatott látványos műsorával.

Nagy Ferenc, Szarvas Péter és Varga Tamás görgette át a hordót a Kiss Ernő és Kórház utcák közötti, korszerűsített hídon /Fotó: Für Henrik/

– Békéscsaba a hidak városa is – mondta Szarvas Péter polgármester, hozzátéve, a szakemberek pár évvel ezelőtt jelezték, hogy a Kiss Ernő és a Kórház utca közötti híd, amely az egyik legöregebb a településen, elhasználódott, és ezért szükséges felújítani, megerősíteni. A Munkácsy-negyed kialakítását célzó projekt keretében korszerűsítették, a munkálatok csaknem egy éven keresztül zajlottak. A cél a megújítás mellett az volt, hogy visszaadhassák a híd 19. század végi, eredeti arculatát. Kiemelte, hogy a Kiss Ernő és a Kórház utcák közötti Réthy híd mellett a Munkácsy-negyed része a József Attila és a Deák utcák közötti kishíd, a Sztraka híd is, amelyet hamarosan újjáépítenek.

A Munkácsy házaspár által osztogatott emléklapon azt írták, hogy az Élővíz-csatornán átívelő első hidak egyike a Réthy híd. A régi fahíd helyett 1879-ben Sztraka Ernő városi mérnök tervei alapján vashidat építettek, ezért sokáig vashídként is emlegették ezt a helyiek. Az építkezés 1879 nyarán kezdődött, és vaslemeztartós, tégla hídfőfalazatú, fapadlós útburkolatú született, a liget közelsége miatt Széchenyi hídnak is nevezték. Ezt 1962-ben bontották el, a megnövekedett forgalom miatt szélesebbet és korszerűbbet építettek. A mostani beruházás során a hídfők és a hídvilágítás mellett megújultak a betonelemek, a korlátok, az útburkolat, továbbá kiszélesítették az átkelő járdáit.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában