Koronavírus Békésben

2021.11.22. 11:26

Egyre többen térnek át az internetes ügyintézésre Békésben

Míg korábban a kényelem és a környezettudatosság vitte rá az embereket arra, hogy közüzemi számláikat elektronikus úton fizessék be, manapság a koronavírus-járvány miatt is sokan térnek át az online ügyintézésre.

Nagy Szilvia–Papp Gábor

Fotó: Shutterstock

Az MVM Ügyfél-kommunikációs Osztályán elmondták, az elmúlt évek során az MVM Next ügyfelei már közel 1,8 millió fogyasztási helyről választották az elektronikus számlát és ezzel a csekkmentes fizetési megoldásokat. Csala Gabriella kommunikációs munkatárs hozzátette, ez a szám azt mutatja, hogy nemcsak társaságuknak, hanem ügyfeleiknek is fontos a környezet védelme.

– A járvány idején is növekedett az elektronikus befizetők száma, ma már az MVM Next ügyfélkörének harmada e-számlás, ők elektronikus úton teljesítik a gáz- és villanydíjfizetést is

– tette hozzá, kiemelve, az egyik legnépszerűbb környezetbarát, digitális szolgáltatásuk az elektronikus számla, ami a nap 24 órájában megtekinthető, és akár egy évre visszamenőleg visszakereshető.

A Magyar Telekomnál arról tájékoztattak, hogy a vállalat több módon is lehetővé teszi a számlabefizetést – alkalmazáson, a honlapon keresztül bankkártyával, csoportos beszedéssel, banki átutalással, postai csekkel, illetve a Díjnet honlapján is befizethetik az érintettek a mobil-, internet-, tévéhasználat ellenértékét. Kiemelték, ügyfeleik körében jelenleg – bár enyhén csökkenő arány mellett – továbbra is a csekkes befizetés a legnépszerűbb, ám a környezetkímélő elektronikus számlára váltást és az online fizetést fix összegű kedvezménnyel igyekeznek ösztönözni.

A számlákat már sokan rendezik a neten /Illusztráció: Shutterstock/

Hangsúlyozták, a járványhelyzet alatt a korábbinál nagyobb ütemben növekedett az alkalmazáson keresztül fizetők aránya, ez a második legkedveltebb fizetési mód ügyfeleik körében. Kérdésünkre, mennyire tartják be a határidőket az előfizetők, azt mondták, tapasztalataik alapján a pandémia alatt a döntő többség a korábbi fizetési szokásainak megfelelő határidővel fizette a számláit,

ettől függetlenül a járványhelyzet kritikus időszakában díjmentes fizetési könnyítést biztosítottak azok számára, akiknek erre szükségük volt.

Az Alföldvíz Zrt.-nél elmondták, az elektronikusszámla-szolgáltatást a hazai víziközmű-szolgáltatók között elsőként ők vezették be, 2009-ben, az igényelt e-számla-szolgáltatást hozzávetőleg kétezer felhasználási helyen vették igénybe a társaság fogyasztói. A szolgáltatás elterjedésével, szélesebb körű elfogadásával az e-számla-regisztrációk száma is növekedett, jelenleg közel 14 ezer 300 e-számlás ügyfele van az Alföldvíznek.

Jelentős emelkedést mutat az internetes bankkártyás fizetés és az elektronikus ügyfélszolgálat szélesebb körű használata,

melyet a cég regisztrált felhasználói tudnak igénybe venni. A kényelmi funkciók – például, hogy nincs borítéktépkedés, nincs helyet foglaló, elkallódó papírszámla, nincs csekkbefizetés miatti sorban állás – mellett ezek a jelenlegi pandémiás időszakban további előnyt jelentenek a fogyasztók számára, hiszen számos ügytípus otthonról is elintézhető, az ügyfélszolgálati irodákba történő utazás, illetve az ott történő személyes jelenlét nélkül.

Kolárovszky Attila békéscsabai kőműves: – Fele-fele arányban fizetem postai úton és online a közüzemi számlákat. Körülbelül két éve, hogy elkezdtem az elektronikus befizetést, azt gondolom, ez a jövő, mert sokkal egyszerűbb. Szívesen átállnék erre teljesen. Nem kell sorba állni, ami a járvány miatt is jó, ezen kívül nem jár felesleges papírhasználattal, környezetszennyezéssel.

Szalai István békéscsabai nyugdíjas: – Én még hagyományosan, a postán fizetem be a csekkeket. Szeretek elsétálni oda, nyugdíjasként ez is egy napi program, legalább átmozgatom magam. Mostanában a járvány miatt igyekszek olyan időpontban menni a postára, amikor nincsenek túl sokan. A zárt térben szájmaszkot veszek, kerülöm a tömeget, tartom a megfelelő távolságot.

Csicsely János békéscsabai nyugdíjas: – A közüzemi számlákat már minimum tíz éve elektronikus úton fizetem be. Ez a módszer szerintem sokkal gyorsabb, egyszerűbb, otthonról mindent kényelmesebb és könnyebb elintézni. Nem kell sorban állni, amikor időm van, akkor ülök le a számítógép elé. Általában nézek egy jó focimeccset, és közben fizetek az interneten keresztül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában