2021.08.30. 15:01
Nyolc év után újra felszálltak a gépek Kecskeméten
Tízezreket vonzott szombaton a kecskeméti Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató. Rengeteg látványos program volt égen és földön, a repülőgép-kötelékek és a tankok is nagy sikert arattak.
Sokan tartottak tőle, hogy az eső elrontja a programot, de szerencsére késő délutánig erre nem került sor, még a legutolsóként felreppenő török csapat, a Turkish Stars is meg tudta tartani látványos bemutatóját.
A hivatalos megnyitó után a légi bemutatók sorát a Magyar Honvédségnél rendszeresített összes repülőgép és helikopter díszelgő bemutatója nyitotta meg. Ezt követően szimuláció következett, a magyar Gripenek fogtak el egy „légtérsértő” Airbus A319-est – olvasható a baon.hu összeállításában.
Negyed 2-kor váratlan vészhelyzet állt elő. A bemutató közben leállt az Olasz Légierő F-2000A Eurofighter Typhoon egyik hajtóműve. A pilóta próbálta újra beindítani, sikertelenül, ezért a manővereket megszakítva a protokollnak megfelelően nekikészült a leszállásnak, és hidegvérrel, baj nélkül lehozta a gépet.
Aztán megérkezett a Magyar Honvédség hat vezetője – így Ruszin-Szendi Romulusz altábornagy, a Honvédség parancsnoka is –, ráadásul nem is akárhogyan: ejtőernyővel ugrottak le. Óriási sikere volt a kötelékeknek, főleg a Szaúdi Sólymoknak (Saudi Hawks), akik piros, fehér és zöld füstcsíkokkal sólymot, sast, pálmát és egy nyíllal átlőtt szívet is rajzoltak az égre.
A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum a magyar katonai repüléstörténet jeles eseményeit, személyeit és eszközeit mutatta be. A Szojuz-35 űrhajó 2,5 tonnás parancsnoki kabinjánál – amellyel az első magyar űrhajós több mint egy hetes űrrepülés után, 1980. június 3-án visszatért a Földre – folyamatos volt a sorbanállás egy-egy fotóért.
Fotósunk is kint járt a kecskeméti repülőnapon
[embed]]