MÁV

2021.03.09. 15:00

A második tram-train is elindul hazánkba, a csabai vonalon is halad majd

Megkezdődött a második tram-train teherautóra rakodása Valenciában. A kamionok kedden hagyják el a gyárat, az új jármű várhatóan március 16-án érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba. A második vasút-villamos leemelése és összeszerelése a tervek szerint még aznap megkezdődik. A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre.

N. T.

Az első, Vásárhely 1-es tram-traint január 20-án mutatták be a MÁV-START szentesi telephelyén. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes-Mindszent-Szentes útvonalon sikeresen lezajlott. Holnap, azaz március 10-én a hatósági nagyvasúti futópróbát végzik el Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged útvonalon, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A vonali próbák a 135. sz. vonal Szeged – Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak.

Az első három tram-train szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között – olvasható a MÁV honlapján.

A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.

A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

/Fotó: MÁV/

A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A kivitelezés részeként 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki Hódmezővásárhelyen.

Kapcsolódó cikkünk:

https://www.beol.hu/kozelet/helyi-kozelet/januarban-erkezik-a-tramtrain-prototipusa-3564403/

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában