beruházás

2021.02.19. 08:43

Lobbiznak a régi vasúti átjáró megnyitásáért Orosházán

Örömmel fogadta Orosháza önkormányzata éppen úgy, mint a Békés Megyei Önkormányzat a Békéscsabát Szegeddel összekötő vasút felújításának a hírét. A tervek már készülőben. A városvezetés és a megyei önkormányzat elnöke pedig azon dolgozik, hogy a MÁV-val egyeztetve megoldást találjon a Szőlő városrészt a belvárossal összekötő, 30 éve lezárt átjáró újranyitására.

Csete Ilona

A térség közlekedési infrastruktúrája szempontjából igen jelentős beruházásról van szó, melynek során megújul a Békéscsaba-Szeged közötti vasútvonal.

A projekt keretében a Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára emelik a sebességet, míg a vonal többi részén 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas pályát terveznek.

Azt is tartalmazzák a tervek, hogy Orosházán peron aluljáró épül, a peronok különszintű megközelítése és akadálymentesítés mellett.

A Kossuth és a Szent István utcák közötti átjárót kerítéssel lezárták a közlekedők elől 30 éve /A szerző felvételei/

Békés megye és Orosháza vezetése egyetért abban, hogy még a tervezési szakaszban fontos átgondolni azokat a lehetőségeket, amikkel újra megnyitható lenne Orosháza régi főutcája (amit a Huba utca-Iglói út közötti felüljáró 30 évvel ezelőtti megépülésével zártak le), ezzel pedig a Szőlő városrészben lakók, vagy oda igyekvők nagyobb kerülő nélkül közlekedhetnének.

Ezért Dávid Zoltán, Orosháza polgármestere és Zalai Mihály a Békés Megyei Közgyűlés elnöke egyeztetési lehetőséget kezdeményeztek a helyi és a megyei önkormányzat vezetői, szakemberei, valamint a tervezők között. Megismertethetik az érintetteket az orosháziak részéről felmerülő igényekkel és megoldást találhatnak a több évtizedes problémára.

– Sokan még mindig használják a lezárt útvonalat, a kerítést lebontva a síneken keresztül közlekednek. Valóban rövidebb, ám jóval veszélyesebb és természetesen tiltott is ez az útvonal. Ugyanakkor jól látható a lakossági igény, éppen ezért szorgalmazzuk, hogy valamilyen műszaki megoldást találjunk a Szent István és a Kossuth utcák újbóli összekapcsolására a gyalogos és kerékpáros közlekedők, de akár a gépjárműforgalom érdekében

– emelte ki Dávid Zoltán polgármester.

– A vasútvonal tervezett felújítása okán ismételten felhívtuk a vasúttársaság figyelmét erre a közlekedési anomáliára és arra, hogy az orosháziak régi igénye az átjáró újranyitása. Tárgyalást kezdeményeztünk, hogy közösen megvizsgáljuk a lehetőségeket, egyben a MÁV segítségét is kértük a megoldásban – tájékoztatott a részletekről Zalai Mihály. A megyei közgyűlés elnöke hangsúlyozta, Orosháza és a megyei önkormányzat kérése időben érkezett, hiszen a projekt tervezése még az elején jár.

– Mondi Miklós Zoltán, a MÁV szegedi igazgatóságának igazgatója válaszlevelében arról tájékoztatott, hogy megkeresésünket továbbították a projekt tervezője és a megrendelő, a NIF Zrt felé. Az igazgató hozzátette: a projekt tervezése még nagyon kezdetleges fázisban van. Jelenleg az üzemeltetőtől való adatbeszerzések zajlanak. Ha feldolgozzák, esedékessé válhat a város és a megye közös kérésének a megvitatása. Köszönetet szeretnék mondani Mondi Miklós Zoltánnak a pozitív fogadtatásért és Varga Zoltán egykori képviselőtársamnak, volt önkormányzati miniszternek, aki szívén viselte ennek az ügynek a sorsát és felajánlotta a segítségét – emelte ki Zalai Mihály.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában