2018.11.16. 12:42
M47-es: három változat verseng egymással
A megyei közgyűlés nemrég tartott ülésén a tervezett, Szegedet és Debrecent összekötő, Békés megyét is jelentős mértékben érintő M47-es gyorsforgalmi út nyomvonala is terítékre került.
A közelmúltban Békéscsabán több variációt is bemutattak a szakemberek, többek között a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársai. Három változat verseng egymással: az A a Békéscsaba-Tarhos-Okány- Zsadány vonalon haladna, mondhatni az országhatárt követné a Hajdú-Bihar megyei Berettyóújfaluig, a B és a G pedig nagyjából a jelenlegi 47-es mellett menne egy külön nyomvonalon.
Zalai Mihály elnök elmondta: a megyei közgyűlés a B és a G variációt tartaná elfogadhatónak. Az előterjesztésben ezt azzal indokolták, hogy ezek a változatok több várost – Békés, Mezőberény, Körösladány, Szeghalom, Dévaványa, Füzesgyarmat – érintenének. Ezeken a településeken több ipari vállalat működik, amelyek amúgy is jelentős tehergépjármű-forgalmat generálnak.
Elismerték, hogy az A variáció segítené a kedvezőtlen helyzetben lévő sarkadi járást, azonban az előterjesztésben írtak szerint a sarkadi járás nem hordoz magában akkora potenciált, amelyre építve az M47 jelentős gazdasági fejlődést generálhatna. Inkább arra számítanak, hogy az M47 jótékony hatása továbbgyűrűzik Békés megye más szegleteibe, így a sarkadi járásba is.
Az M47 Békéscsaba és Szeged közötti szakaszára vonatkozóan is inkább olyan nyomvonal-változatokkal értenek egyet, amelyek közel futnak Orosházához – és a várost délről kerülik el –, és nem támogatnak olyan variációt, ami Békés megye egyik legjelentősebb ipari városát elkerüli, illetve a jelenlegi 47-es és az országhatár közötti területen halad.