2018.09.01. 06:50
A felújítások után pár hétig számítani kell a felverődésre
Az útfelújításoknál tapasztalható kavicsfelverődés miatt panaszkodott lapunknak egy olvasó, hozzátéve, hogy az utóbbi időben többször is javíttatnia kellett az autója szélvédőjét. A tapasztalata szerint hiába teszik ki a 40-es korlátozó táblákat, azokra a közlekedők többsége fittyet hány.
Fotó: Jenei Péter
A közútkezelőnél elmondták: akkor alkalmazzák a – mondhatni – kavicsos technológiát a korszerűsítéseknél, ha az utak burkolatán még nem érzékelhető repedések, felületi hámlások keletkeznek. Azok egyszerű kátyúzással nem javíthatók gazdaságosan, mivel ezek túlnyomó részének még sekély a mélysége, emellett viszonylag megfelelő profilú és nem deformált a burkolat. A burkolatra bitumenelmúlzió kipermetezésre szórt zúzalékkal bevonatot képeznek. A burkolat vízzárósága jobb lesz, ami az élettartamot is növeli.
Kiemelték: a korábban többször is használt technológia velejárója minden előírás betartása mellett is bizonyos szintű kőfelverődés és izzadás, ezért kell az ilyen munkák elvégzése után – az időjárástól és a helyi körülményektől függően – pár hétig 40 kilométer/órás sebességkorlátozást elrendelni. Aláhúzták azt is, hogy tapasztalatok szerint 40 kilométer/órás sebesség megválasztása esetén a felverődések valószínűsége jelentősen lecsökken, és ilyen sebességnél azok nem okozhatnak sérüléseket a járműveken.
Elmondták: Békéscsaba belterületén minden, a Magyar Közút kezelésében lévő országos közúton lesz vagy már volt is ilyen jellegű lokális javítás. Sorolták az érintett utakat: a Szarvas, az Orosháza, a Mezőberény, a Gyula, a Békés, a Kétegyháza és a Doboz felé vezető szakaszok, valamint a Széchenyi, a Baross, a Jókai, a Petőfi, a Bánszki és Bajza utcák tartoznak ebbe a körbe.