Ivóvíz

2018.01.05. 19:49

Elszíneződött vízre panaszkodtak csabai olvasóink

Az elmúlt napokban több békéscsabai olvasónk fordult lapunkhoz, mert a azt érzékelték, hogy sárgás víz folyik a csapból.

P.G.

Az Alföldvíz Zrt.-nél ezzel kapcsolatos megkeresésünkre hangsúlyozták, mint felelős víziközmű-szolgáltató, az ivóvíz minőségének megőrzése érdekében a teljes szolgáltatási területükön évente két alkalommal a teljes rendszert megtisztítják. A munkálatok tavasszal és ősszel is több mint három hónapot vesznek igénybe, ezalatt társaságuk szakemberei a kutaktól a települési vízhálózatok vezetékéig minden olyan műtárgyat megtisztítanak, melyeken átfolyik a fogyasztók által felhasznált ivóvíz.

– A mosatás idején és a köztes időszakban is klór hozzáadagolásával biztosítjuk a megfelelő minőségű ivóvizet, melyre azért van szükség, mert alapvető közegészségügyi követelmény az elosztóhálózatban esetlegesen végbemenő káros mikrobiológiai, bakteriológiai folyamatok megelőzése és visszaszorítása – hangsúlyozta Diós Zsolt, a cég pr-irodavezetője. – Ezt száz éve világszerte leggyakrabban a víz klórozásával végezik. Az, hogy mennyi klórra van szükség, függ a víz tulajdonságaitól, s a hálózat méretétől.

Ezért ezt valamennyi üzemeltető, így az Alföldvíz is a fertőtlenítő hatás meglétét eredményező lehető legkisebb mennyiségű klórt juttatja az ivóvízbe, melynek koncentrációját több ponton ellenőrzi. Az utóbbi időszakban 12 ilyen panaszról érkezett bejelentés az Alföldvíz békéscsabai központú divíziójához, melyben jellemzően kellemetlen szaghatására, néhány esetben a víz elszíneződésére panaszkodtak a felhasználók.

A megyeszékhely különböző pontjairól, legtöbb esetben a Lencsési-lakótelepről és Erzsébethely városrészből érkeztek a bejelentések. A probléma oka vélhetően a mosatási munkálatokat követően az ivóvízben fellelhető úgynevezett maradék klór, mely a panaszt okozó klóros szag megjelenését okozhatja, ugyanakkor egészségügyi kockázattal önmagában nem jár.

Az Alföldvíz szakemberei minden esetben haladéktalanul kivonultak a helyszínekre és öblítéses mosatással megtisztították az adott szakaszt. A szolgáltató kéri, ha a fogyasztók bármilyen problémát észlelnek, jelezzék az ingyenes 80/922-333-as számon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában