ügyintézés

2018.01.18. 20:13

A kéményseprési ügyeket egyre többen intézik online

A katasztrófavédelem tavaly májusban indította útjára a kéményseprőipari honlap online ügyintézési felületét, a tapasztalatok azt mutatják, hogy azóta valamelyest csökkent a központi ügyfélszolgálat leterheltsége. Az elektronikus időpontfoglalás amellett, hogy gyorsabb, a hibalehetőséget is csökkenti.

bekes.katasztrofavedelem.hu

Nyolc hónapja működik a kéményseprőipari tevékenység kapcsán működtetett honlap online ügyfélszolgálati modulja, amelyen minden megrendelést és időpont-egyeztetést le lehet bonyolítani – olvasható a Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság cikkében. Ez év elejétől már az egylakásos ingatlanok tulajdonosai is ezt a felületet használják, amikor igénybe kívánják venni a kéményseprők nyújtotta szolgáltatásokat.

Január elseje óta ezekbe az ingatlanokba nem automatikusan érkezik a kéményseprő, az ott élők azonban a felület használatával pár kattintással gondoskodhatnak a biztonságukról. A modul segítségével az állampolgárok három olyan munkanapot tudnak kiválasztani, amelynek valamelyikén a kéményseprő elvégezheti a törvényben előírt kéményellenőrzést és -tisztítást.

Dávid Éva, a BM OKF Gazdasági Ellátó Központ kéményseprő-ügyfélszolgálatának vezetője elmondta, a tizenhét megyei ügyfélszolgálati irodát tavaly 10 ezer 594 ember kereste fel, hogy személyesen intézte el kéményseprőipari közszolgáltatással kapcsolatos ügyeit. A munkatársak tizenegyezer írásbeli megkeresésre válaszoltak és száztizenkilencezer hívást fogadtak. Ez havonta átlagosan több mint tízezer kapcsolatot jelent, amelyek csaknem felében általános információkat kértek az állampolgárok, harmincnégy százalékuk szolgáltatást rendelt meg, az emberek további tizenkét százaléka pedig időpontot foglalt.

A legkedveltebb forma még mindig a telefon, a legtöbb ember ezen az úton igyekszik rendezni problémáját, az ügyfelek tíz százaléka pedig levelet vagy e-mailt ír. Annak ellenére, hogy kevesebb időt igényel és a hibalehetőségek számát is csökkenti, az online ügyintézés lehetőségével kevesebben élnek. A tendencia azonban már tavaly is javulást mutatott, a felhasználók tábora ha lassan is, de folyamatosan bővült. Az előrelépés leginkább abban volt mérhető, hogy havonta több száz hívással – körülbelül öt-hat százalékkal – csökkent a központba befutó telefonok száma.

Az elmúlt két hétben tovább emelkedett az online ügyintézők száma. Miközben 2017-ben átlagosan minden ötödik időpontfoglalás és megrendelés történt a virtuális térben, a január első két hetében az ügyfélszolgálatra beérkezett jelzések harmada közvetlenül a honlapról futott be. Ezek az emberek már a központ kihagyásával, közvetlenül a megyei ellátási csoportokkal kommunikáltak.

Az az ügyfél, aki a honlapon található elektronikus űrlapon megadja a szükséges adatokat, a munkatervezés folyamatához illeszkedve minimum két olyan időpontot rögzíthet, amikor biztosan otthon tud tartózkodni és fogadja a kéményseprőt. Aki az ügyintézésnek ezt a módját választja, az adatcsomagot egyetlen gombnyomással, közvetlenül a munkabeosztást tervező csoportvezető email-fiókjába küldi. Azok az ügyfelek, akik az online felületet igénybe veszik, nemcsak a telefonálástól kímélik meg magukat, hanem problémájuk azonnal a munkaszervezőhöz is kerül, így a megoldás gyorsabb és mindkét fél számára gördülékenyebb.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában