2025.04.28. 14:11
Meglepte a polgármestert, amilyen levelet kapott a volántársaságtól
Mellbevágó számokat tapasztaltak a helyi autóbusz-közlekedéssel kapcsolatban. Szarvas Péter polgármester a pénteken a városházán tartott sajtótájékoztatón elmondta: megérkezett a békéscsabai önkormányzathoz a volántársaság 2024. évről szóló beszámolója, amely alapján a korábbiakhoz képest mintegy 150 millió forinttal többet kellene fizetnie a városnak.
A volántársaság helyi autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos beszámolója szerint 2024-ben 900 ezer kilométert teljesítettek a járatok, 20, a tartalékokkal együtt 22 autóbusz járta a békéscsabai útvonalakat – ismertette Szarvas Péter polgármester a pénteki sajtótájékoztatón. Meglepetés volt a számára, hogy a dokumentum alapján a korábbi évekhez képest jelentősen többet kellene fizetnie az önkormányzatnak ellentételezésként.

Fotó: Bencsik Ádám / Forrás: Illusztráció: MW-archívum
Több pénzt kér a volántársaság a korábbiakhoz képest
Az elmúlt években ez az összeg 250-300 millió forint volt, most viszont 400-470 millió forintra rúg, pedig az autóbuszok teljesítménye nem nőtt – mondta. Hozzátette, hogy számos kérdést feltettek a társaság számára, várják az arra érkező válaszokat. Arról, hogy az önkormányzat megfizeti-e a kért összeget, a városi közgyűlés dönt majd.
Mennyibe is került a békéscsabai helyi autóbusz-közlekedés?
A békéscsabai helyi autóbusz-közlekedés 720 millió forintba került, ez emelkedett a korábbiakhoz képest. Ebből 250 millió forintot tesz ki az, hogy az utasok jegyeket, bérleteket vásároltak – az értékesített jegyekből, bérletekből származó bevétel némileg csökkent –, illetve ebben benne van az államtól érkező dotáció is. A kettő közötti különbözetet kellene állnia az önkormányzatnak a volántársaság véleménye szerint, a számokból érződik, hogy az összes költség csaknem kétharmadát – közölte.
Frissítették a békéscsabai járműparkot
A városvezető szólt arról, hogy az előző év második felében a volántársaság frissítette a békéscsabai autóbuszok állományát. Öt, a korábbiakhoz képest fiatalabb járművet állítottak szolgálatba, ezek mindegyike alacsonypadlós, illetve a károsanyag-kibocsátása szintén kevesebb.
