2005.10.04. 15:53
Média az egyházban, egyház a médiában
"Az egyház küldetése Krisztust hirdetni a világban a tömegtájékoztatás
eszközeivel az új évezred hajnalán- idézte a néhai II. János Pál pápa szavait
Dr. Veres András püspök a Média az egyházban, egyház a médiában címmel
megrendezett tudományos konferencián. Az egyház célja, hogy kommunikációs
stratégiákkal próbáljon választ adni a XXI. század új kihívásaira és a
társadalom változásaira. A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a jövőben
kibővíti az egyház kommunikációs referenseinek hálózatát, megszólítaná és közös
gondolkodásra késztetné a nem hívő embereket is. Veres András a CENA-nak
elmondta: "Óriásplakáttal, videoklipekkel, rádióspottal és az egyházközösségek
különböző honlapjaival, valamint helyi újságokkal kívánnak jelen lenni a
médiában. A Katolikus Rádió már működik, a Magyar Kurír az interneten
kimondottan a püspöki konferenciáról szolgáltat híreket. Katolikus televízió
anyagi okok miatt nem jön létre a közeljövőben, ezért az egyház igyekszik jó
kapcsolatot kialakítani a közszolgálati televíziókkal.
A konferencián Dr. Tomka Miklós vallásszociológus, a Pázmány Péter Katolikus
Egyetem Szociológia Intézetének vezetője kijelentette: hiányzik a fantázia és a
bátorság az egyház kommunikációjából. A hívő és nem hívő embereket egyaránt meg
kell szólítani, de a társadalom fele már nem érti az egyház nyelvét és tele van
előítéletekkel. (cena)