2016.09.09. 10:10
Ízléstelenségi csúcsot döntött a Walmart és a Coca-Cola 9/11-es emlékakciója
Nem egy észlény, aki kitalálta, de az sem, aki jóváhagyta.
A 2001. szeptember 11-i terrortámadás az új évezred egyik legmegrázóbb eseménye az egész világon, az USA-nak pedig természetesen külön traumatikus emlék. A merénylet csaknem háromezer áldozatot szedett. Vasárnap lesz a támadás tizenötödik évfordulója, amiről már most, előre sok helyütt megemlékeznek – a Walmartnál is megpróbálták, nem kellett volna.
A hipermarket-lánc egyik floridai üzletében sikerült üdítősdobozokból kirakni az ikertornyokat, mögöttük az amerikai zászlóval. Tehát egy több ezer életet követelő merényletre egy halom kólával kívántak méltóképpen emlékezni. A téma akkor kezdett el futótűzként terjedni, amikor egy helyi lakos kitwittelte.
Florida c'mon man pic.twitter.com/HU4y2rxgFG
— Shawn (@online_shawn) ">2016. szeptember 6.
Többen hasonlóan kiakadtak:
">@online_shawn Is that real?! Dear God, tell me that isn't real.
— Vagenda of Manocide (@librarianatrix) ">2016. szeptember 7.
">@online_shawn @NeilGortz Tacky beyond belief. :/
— Daniel Gintner (@DreadJesterBatt) ">2016. szeptember 8.
🙄😳, so patriotism is building a 9/11 display from soda? https://t.co/1UcjN6tFZr
— Ian at home (@iMac1975) ">2016. szeptember 8.
De olyan is volt, aki nem látott ebben semmi kivetnivalót.
Hmm I don't seem to recall anyone else covering 9/11 this week. Shout out to ">@Walmart & @CocaCola for your support ❤ pic.twitter.com/1RI5xjfmiK
— Laneigh Pfalser (@laneighpfalser) ">2016. szeptember 8.
">@online_shawn dude....wtf is wrong with payin tribute?....uve distorted the meaning of it...u shudda asked instead of runnin off
— ShArKy666 (@ykrahs666) ">2016. szeptember 8.
Az összeállításban külön morbid, hogy a tornyokat Coke Zero-ból rakták ki – a megsemmisült World Trade Center helyét hívják Ground Zero-nak.
A Walmart szóvivője azóta már megszólalt: egy e-mailben közölte a Mashable-lel, hogy a felháborodás miatt már szétkapták a dobozösszeállítást, és hogy az különben is a Coca-Cola ötlete volt. A Coke ugyancsak írásban közölte, hogy a szerencsétlen reklámmal a mentésben odaveszett tűzoltók előtt szerettek volna tisztelegni, majd elnézést kértek azoktól, akiket megsértettek a dobozokkal.
Legközelebb ezt jobban át kéne gondolni.