2019.08.07. 11:05
Megszűnnek a papíros tértivevények
Januártól tervezik a papír alapú visszajelzéseket digitálisra váltani: interneten s mobilapplikáción követhetjük majd a küldemények útját.
Forrás: Shutterstock
Teljes fordulatszámon üzemel szeptembertől az elektronikus kézbesítési rendszer. Az elektronikus kézbesítési rendszer kifejlesztésére a társaság 2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást fordított – írja a Világgazdaság.
Jenei János, a cég IT-megoldásokért felelős igazgatója a lapnak elmondta: az elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül a küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a Posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül követhetik az ajánlott és a tértivevényes levelek útját.
A papír alapú tértivevények év végi kivezetését kormányrendelet írja elő,
januártól csak elektronikusan hozhatók létre a kézbesítést igazoló visszajelzések
a hivatalos iratokat feladók számára.
Jenei János kiemelte: az állami hátterű cég a következő két-három évben nagyszabású digitális átalakuláson esik át. A kihívás óriási, hiszen a 30 ezer dolgozót foglalkoztató cégnél 650 alkalmazás fut párhuzamosan, 2800 szolgáltatási ponton, postákon, logisztikai bázisokon, üzemekben, irodákban.
A kézbesítés elektronikussá tételével az ügyfél számára
átláthatóvá, ezáltal biztonságosabbá válik a folyamat,
a Posta számára pedig hatékonyabb lesz a kézbesítés, gyorsul a feldolgozás.
A levelek után a következő 2-3 évben az automatizált csomagfeldolgozás és csomagkézbesítés kifejlesztése lesz a fő irány a Magyar Postánál.
Borítókép: Shutterstock