Hírek

2004.12.09. 00:00

Még nem adják a BKV-céget

A főváros szakbizottsága elhalasztotta a közlekedési cég járműjavító vállalkozásának eladásáról szóló döntést. A cég egyre nagyobb veszteséggel működik, volt vezetője már vinné, a politikusok azonban még nem egyeztek meg.

Vajta Z. – Zsidai P.

[caption id="" align="alignleft" width="302"] A főváros útjain közlekedő buszok műszaki színvonala nem világvárosi
[/caption]A BKV busz- és trolijavító cégének még várni kell az eladására. A főváros tulajdonosi bizottsága ugyanis nem tárgyalta meg az értékesítéséről szóló pályázati kiírást. Ha elfogadták volna, még idén kiírhatták volna a pályázatot.

Somlyódy Csaba, a bizottság elnöke és Székely Gábor alelnök, felügyelőbizottsági tag közösen javasolták, hogy előkészítetlensége miatt vegyék le a napirendről. A pontos okokat szerettük volna megtudni tőlük, ám lapzártánkig nem kaptunk választ. Információink szerint a fővárosi MSZP és SZDSZ még nem egyezett meg a sorsáról, ezért halasztották el a döntést.

A BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató (GJSZ) Kft.-ről a közlekedési cég már áprilisban eldöntötte, új tulajdonosra van szükség. Legutóbb októberben hallottunk a tervezett magánosításról, amikor bejegyezték a BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató MBO Kft.-t (GJSZ-MBO). Ennek egyik tulajdonosa és ügyvezetője az a Székely Péter, aki a BKV GJSZ ügyvezetője volt tavaszig. A cég társasági szerződésében célként tűzték ki a GJSZ kivásárlását.

A veszteséges cég akkor lett volna jó üzlet, ha monopóliumot kapott volna a BKV megrendeléseire. Ez azonban csak tovább rontotta volna a közlekedési vállalat pénzügyi helyzetét. Információink szerint ugyanis a GJSZ a piaci ár többszöröséért dolgozik. A BKV pedig szó nélkül fizeti a kiszámlázott munkadíjakat, mondván, a GJSZ-t is el kell tartani. Az utóbbi időben a BKV olyan pénzügyi helyzetbe került, hogy egyre kevesebb munkát tudott rendelni. Részben ennek következtében a GJSZ az idei évet várhatóan 100 milliós veszteséggel zárja. Tavaly 70 millió forint adóssága keletkezett.

Lapunkhoz olyan információk is eljutottak, miszerint a BKV szándékosan sorvasztja el cégét. Eszerint a megrendeléseket azért nem adja folyamatosan, hogy a veszteségességre hivatkozva előkészítse eladását.

Többet kell költeni a buszok javítására

Szálka Miklós, a BKV felügyelőbizottságának tagja szerint

a BKV nem tudja eltartani a GJSZ Kft.-t. Mindez jól látható azon, hogy néznek ki a járművek. Sokkal többet kellene költeni a karbantartásra. Nem azért, hogy munkát kapjon a javító cég, hanem hogy elfogadható állapotban legyenek a buszok, trolik – mondta Szálka Miklós. Ilyen megrendelések mellett el kellene bocsátani az alkalmazottak egy részét. De az sokkal valószínűbb, hogy hagyják csendesen meghalni

a GJSZ-t – vélte a politikus.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!