Hírek

2004.12.08. 00:00

A házukba kerül a számla

A Szakács család bár kevés pénzből él, rendesen fizeti a közüzemi számlákat. Egyetlen tartozás miatt a T-Mobile Magyarország most elárverezteti az otthonukat.

Tóth Tímea

[caption id="" align="alignleft" width="300"] Szakács Zoltánné attól tart, hogy lányainak, Fruzsinának és Viktóriának hamarosan a híd alatt kell éjszakázniuk
[/caption]Nem tudja, hogy hol tölti az éjszakát a jövő héttől az ötfős Szakács család. Most még egy másfél szobás vályogházban élnek Pilisen, házukat azonban ma elárverezik. Összesen 89 ezer forinttal tartoznak a T-Mobile Magyarországnak, amiért az otthonukkal kell fizetniük. – Két évvel ezelőtt vettem egy előfizetéses telefont részletre, amelyet nem sokkal később elloptak. Rögtön bejelentettem a cégnek, hogy eltűnt a készülék, a tartozás azonban megmaradt – meséli Szakács László Zoltánné.

A harminckilenc éves Valéria két iskolás lányát, valamint húszéves fiát egyedül tartja el parkolóőri fizetéséből. Férje ritkán kap munkát. Tudta, hogy egy összegben nem tudja rendezni a tartozást a havi 75 ezer forintos béréből, ezért részletfizetési lehetőséget kért a távközlési társaságtól. – A T-Mobile 25-30 ezer forintos törlesztést ajánlott. Hiába kértem, hogy legyen kevesebb a havi összeg, nem egyeztek bele – mondja a nő könnyeivel küzdve.

Az összeg az idő múlásával a duplájára emelkedett. Most több mint 170 ezer forintot követelnek a családtól. De már nem pénzben, hanem ingatlanban. Szeptemberben már tartottak is egy árverést a kétmillió forintra felértékelt telkükön. – Egy fiatalember akarta megvenni a házat és a nyolcszáz négyzetméteres telket. Amikor megtudta, hogy mekkora tartozásért akarják elvenni a fejünk felől a fedelet, elállt a vásárlástól – teszi hozzá Valéria. Ma ismét árverés lesz. Úgy tudjuk, többen is érdeklődnek a ház iránt.

A T-Mobile azt állítja, kereste a megoldást

A T-Mobile illetékese, Zoltai Ildikó azt mondta lapunknak, hogy a jogszabályokat betartva jártak el és kezdeményeztek eljárást Szakácsékkal szemben a tartozás miatt. Hangsúlyozta, hogy a cég minden esetben kész meghallgatni az adóst és tárgyalni vele a fizetés feltételeiről. A T-Mobile szerint azonban az ügyfél az elmúlt két és fél évben nem kereste meg őket és nem kért tőlük részletfizetési lehetőséget. Azt azonban továbbra sem lehet tudni, van-e még lehetőség a kialakult helyzet mindenki számára megnyugtató rendezésére.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!