Közélet

2006.02.04. 10:27

Parizert és cipőt egy helyről

A hazai kereskedelem nagy részét bevásárlóközpontokban és diszkontokban bonyolítják. A vevők kényelmesek: szeretnek mindent egy helyen beszerezni.

(y)

A hazai élelmiszer-kiskereskedelemből egyre nagyobb szeletet szakítanak ki a diszkontok. Míg 2003-ban 13,2, egy évvel később már 14,5-re nőtt a részesedésük, és 2005-ben várhatóan 16 százalék körül alakul az arány — mutatják az ACNielsen előzetes adatai. A bolthálózatok terjeszkedése az egyéni kisvállalkozásoknak nem kedvez. A Központi Statisztikai Hivatal szerint az ezredforduló óta egyre kevesebb élelmiszerbolt működik Békésben. 2004-ben 2003-hoz képest egyenesen zuhant a számuk: 914-ről 863-ra csökkent. Nőtt viszont a zöldség- és gyümölcsüzletek száma, méghozzá egyharmadával. A ruházati üzleteknek tettek még rosszat a kereskedelmi láncok, képletesen szólva a parizerrel együtt veszünk pólót. A szakértők szerint sokszor csak az segít, ha bevásárlóközpontba költöznek a kisüzletek. Ezt ugyan az általunk megkérdezett, Csaba Centerben dolgozó kereskedők nem ismerték el, de nem tagadták, nagyobb forgalmat bonyolítanak, mintha a ház falain kívül keresnék a kenyerüket.
— Nagy kockázatot vállaltunk, amikor belevágtunk a Csaba Center megvalósításába — mondta Laczó Szabolcs, az egyik legsikeresebb Békés megyei vállalkozás ügyvezető igazgatója. — Immár ötéves a ház, úgy tűnik bejön a befektetés. Éppen ezért Romániában, Békéscsabán és a megyeszékhely vonzáskörzetében hasonló elképzeléseket fontolgatunk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!