Vízfogyasztást népszerűsítő kampány indul az iskolákban

2015. február 17. 10:11 MTI
Idén is meghirdeti ivóvíz-fogyasztási kampányát a magyar általános iskolák számára az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI).

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Március 23. és 27. között a gyerekek az OÉTI által kidolgozott, kreativitást, ügyességet igénylő feladatok, játékos programok és interaktív oktatóanyag segítségével ismerkednek az egészséges folyadékfogyasztási szokásokkal.

A hatodik alkalommal meghirdetett vízfogyasztást népszerűsítő Happy-hét célja, hogy minden iskolában a mosdón kívül is biztosítva legyen a gyerekek számára az ingyenes vízvétel lehetősége, valamint, hogy a vízfogyasztás növelésével párhuzamosan csökkenjen a cukrosüdítő-bevitel és ezáltal a gyermekkori elhízás előfordulásának gyakorisága - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

A program egy hete alatt a tanulók a gyakorlatban is megtapasztalhatják a vízfogyasztás előnyeit: az OÉTI közreműködésével az iskolák nagy részét vízforgalmazó vállalatok látják el ballonos vagy palackozott vízzel, máshol az iskolai étkezőbe, osztálytermekbe kihelyezett, vízzel telt kancsók és egyéb megoldások révén biztosítják a mosdón kívüli vízvételt.

Közölték: a kezdeményezéshez csatlakozni kívánó általános iskolák regisztrálása már elindult, és a programot sikeresen teljesítő iskolák nyereményjátékon vesznek részt. A Happy-hét fődíja egy harminc tanuló részére szervezett, játékos oktatással egybekötött főzőtanfolyam, és a program résztvevői között egy milánói expólátogatást is kisorsolnak.

Jelezték: a program aktualitását idén a Milánói Világkiállítás egészséges táplálkozáshoz kapcsolódó filozófiája is erősíti; a május 1. és október 31. között megrendezendő nemzetközi eseményen a víz kiemelt helyen szerepel a tematikában.

A tavalyi vízfogyasztást népszerűsítő programhoz összesen 144 oktatási intézmény több mint 43 500 tanulója csatlakozott, és a Happy-hét hosszú távon is eredményesnek bizonyult: a diákok egészségesebb folyadékfogyasztási szokásokat alakítottak ki, az évek során több iskolában beszüntették a cukros üdítők árusítását és a szülők segítségével ivókutakat, ballonosvíz-adagolókat helyeztek ki - írták.

Az intézmények jelentkezését legkésőbb 2015. február 27-ig várják a happyhet@oeti.antsz.hu címen.

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Vízfogyasztást népszerűsítő kampány indul az iskolákban

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Krétára nem jutott, fideszes megbízásokra milliókat költött a Klik

nol.hu Három év alatt 221,5 millió forintot költött a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ ügyvédi megbízási díjakra. 2014-ben a szolnoki fideszes polgármester fia kapta a legnagyobb honoráriumot.

Nincs pénz a klinikán vérvizsgálatra

nol.hu Nem kérhetnek teljes vérvizsgálatot a Semmelweis Egyetem 1-es számú belgyógyászati klinikájának szakorvosai, mert nincs rá elég pénz.

Romokban volt a TV2, amikor Andy Vajna átvette

nol.hu Borzalmasan alakult a TV2-csoport anyagi helyzete a tavalyi évben. A cég hétfőn megjelent beszámolójából kiderül: a TV2 kötelezettségei meghaladják a 16 milliárdot.

Magyar navigáció az ázsiai piacokon

Magyar navigáció az ázsiai piacokon

nol Alig egy évtized alatt elképesztően nagy utat járt be, s vált garázscégből az autóipari navigációk piacának megkerülhetetlen szereplőjévé az iGO Navigáció szoftvereket gyártó NNG Kft.

Szombaton is lehet állampapírt vásárolni a postákon

A Posta az első olyan több száz értékesítési pontot üzemeltető társaság, amely szombatonként is végez állampapír-forgalmazást. (x)

A végletekig küzdöttek. A Real Madrid 11-edszer Európa tetején

A 11-esek döntöttek. Csupán Juanfran hibázott, de az végzetes volt.

Válogatott: Szalai Ádám is betalált, nyertek a pirosak

Elek és Korcsmár rehabilitációs munkát végzett • Vacsora előtt és után meccsnézés.

A sírból hozta vissza a Veszprém, majd a hosszabbításban gálázott

Vasárnap 18 órától a Kielce elleni BL-döntőben lépnek pályára Nagy Lászlóék.

Madara(s)t lehetne velük fogatni! Bajnok a Szolnok!

Madara(s)t lehetne velük fogatni! Bajnok a Szolnok!

A kétszeres olimpiai bajnok zsenialitása – köztük félpályás gólja – döntött az utolsó meccsen.

Férfi kézi BL: Most váltam igazán profi játékossá – Mikler

Sabaté: Nagyon büszke vagyok a játékosokra • Nagy László: Minden benne volt ebben a hetven percben.

Kvíz: felismeri a BL-döntő sztárjait a gyerekkori fotókról?

Így nézett ki CR7? Dehogy, ő Pepe! A legkeményebb kvíz a szezon legkeményebb meccse előtt.

Megyei Piactér