Hírek

2007.02.27. 06:04

Cafetéria: feljövőben az internet- és a kultúra utalvány

Magyarországon egy cég átlagosan 180 000 forintot költ munkatársai cafetéria-keretére

BAMA

Magyarországon egy cég átlagosan 180 000 forintot költ munkatársai cafetéria-keretére, ami még elég messze van a maximálisan kihasználható 400 000 forintos felső határtól – állapította meg az Accor Service utalványkibocsátó napokban véget ért felmérése.

A vizsgálat szerint a legnépszerűbb az étkezési utalvány, a melegétel utalvány, az ajándék utalvány, de a tendencia az, hogy egyre keresettebb az internet utalvány, a kultúra utalvány valamint az  üdülési csekk és a helyi utazási bérlet is – jelentette ki Arnaud Erulin ügyvezető. Mint mondta, bár a magyar juttatások mértéke, illetve aránya elmarad az európai átlagtól, mégis egyre több cég alkalmazza a cafeteria rendszert, amelyet sok helyen a béremelések helyett alkalmaznak.

A munkaadók ugyanis kezdik felismerni, hogy a rugalmasan adható juttatások rendszere lényegesen olcsóbb, mint a munkabér. Ugyanazon bruttó összegeket alapul véve, a cafetéria elemek esetében kevesebb közterhet (adót és járulékokat) kell fizetni, mint a munkabér után. A munkavállaló is jól jár, hiszen a juttatás teljes összegét megkapja, míg munkabérként adóznia kellene utána.

Hasonló trendről számolt be a másik utalványforgalmazó, a Sodexho-Pass is. Bessenyey Bálint ügyvezető szerint az önkéntes pénztárakhoz kötött szolgáltatások felhasználásának szigorítása is közrejátszik abban, hogy egyes utalványfajták egyre kedveltebbek lesznek. Említette az üdülési csekket is, amely szintén népszerű, ám a bővülő piac miatt ennek felfutását a többi utalványfajta mégsem sínyli meg. Bessenyey legalább 5-10 százalékos forgalomnövekedésre számít, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben véleménye szerint figyelemre méltó fejlődés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!