E-riksák az utcákon – Lábbal tekerik, motorral segítik

Különleges járművek jelentek meg Békéscsaba utcáin, utasokat szállítva, különböző reklámfelületekkel ellátva. A helyi gyártók, forgalmazók az E-riksákat, vagyis az elektromos taxikat, turistajárgányokat olyan helyekre szánják, ahol a bűzös járművek nem közlekedhetnek, például sétálóutcák, arborétumok. Mobilitásuk miatt is előnyösek. (x)

A jó marketing ma már elengedhetetlen az üzleti világban, és két békéscsabai vállalkozó, Belanka János, valamint Koppányi László is törték a fejüket, miként tudnák tevékenységeiket figyelemfelhívóan járművön is reklámozni. Tetszett nekik egy olasz gyártmányú, háromkerekű robogó, mely árut is szállít, és vannak rajta reklámfelületek. Kiderült azonban, hogy egy ilyen robogó vezetése szakmai képzettséget igényel. Felkerestek egy gyulai vállalkozót, aki elektromos kerékpárokat gyárt, hogy jobban körbejárják a lehetőségeket.

Fotó: Lehoczky Péter Fotó: Lehoczky Péter

Vállalkozz velünk!

Személyszállításra és marketingcélokra alkalmas E-riksákat kínál a Csaba Flotta. További információk: facebook.com/csabaflotta, telefon: +36 (20) 775-6480, +36 (20) 461 1245

Nézték az internetet is, és itt bukkantak egy cikkre, melyben E-riksák régebbi magyarországi gyártásáról esett szó, de az első bevezetéskor minden jó szándék ellenére nem sikerült teljesen kiérlelni a konstrukciót.

– A fejlesztés és a piacra való bevezetés megtorpant, az akkori befektető a továbbiakban nem látott benne fantáziát – magyarázta Belanka János és Koppányi László. - Mi megvásároltuk a raktárból ezeket a járgányokat, voltak köztük készek, félkészek is, és az eredeti tervezőkhöz - egy hazai, járműépítésben gyakorlattal bíró mérnökirodához fordultunk a projekt továbbfejlesztésének ötletével. A tervezők részéről nagy volt a lelkesedés, összeállt az egyedi konstrukció. Létrehoztuk a Csaba Flotta vállalkozást, elkezdtük összeszerelni a riksákat, és már Keszthelyen, Budapesten, Pécsett is működnek belőlük. A jövőbeni tervekről annyit, hogy a meghajtás, az energiatárolás „zöldítését”, a szerkezeti tömegcsökkentést és a marketinget fokozottan kiszolgáló, többfunkciós forma kialakítását célozzuk meg.

Fotó: Lehoczky Péter Fotó: Lehoczky Péter

És hogy milyen járműnek számít egy ilyen E-riksa? Kerékpár besorolású, lábbal kell tekerni, de plusz rásegítést ad egy kis, 250 W-os elektromotor.

Huszonegy sebességes ez a járgány, hogy mindenféle akadállyal, például lejtő, emelkedő könnyen megküzdjön. A „sofőr” – kerékpározni tudó ember – mellett ketten férnek el a hátsó ülésen. A felépítmény pedig alkalmas reklámok elhelyezésére.

Fotó: Lehoczky Péter Fotó: Lehoczky Péter

Néhány mondatban a műszaki paraméterekről
A Csaba Flotta által továbbfejlesztett E-riksa hossza 3,25, szélessége 1,1, magassága 1,745, tengelytávja 2,4, nyomtávja egy méter. Maximális sebessége 24 km/óra, össztömege 175 kg. A járgányban három akkumulátor található. Ebből kettő az elektromos segédhajtást táplálja, egy pedig a világítást, a hangrendszert látja el. Így kiküszöbölhető, hogy ha már az agymotor lemerítette a két akkumulátort, a világítás, irányjelző még akkor is üzemel. Ezáltal az éjszakai közlekedés vagy a rossz látási viszonyok ellenére is biztonságos a biciklizés.

Megyei Piactér